loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تازه‌ترین اثر دکتر حمید مولانا

نویسندگان مرتبط : حمید مولانا

تازه‌ترین اثر «سید حمید مولانا» با عنوان «اسلام و بحران‌های جهان معاصر» از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، تازه‌ترین کتاب «حمید مولانا» مشاور رئیس جمهور و عضو انجمن مطالعات بین‌المللی با عنوان «اسلام و بحران‌های جهان معاصر» از سوی انتشارت علمی و فرهنگی به زبان فارسی ترجمه و منتشر شد.

مولانا در این کتاب که صورت سه زبانه در یک جلد منتشر شده است، در قالب نه بخش به بررسی مسائل و مشکلات پیش روی جهان اسلام در دنیای معاصر پرداخته و مشکلات چهارده قرن گذشته جهان اسلام را مورد بررسی قرار داده است.

وی در مقدمه کتاب خود بررسی برخی مفاهیم اولیه ارتباطات بین‌الملل معاصر و جهان اسلام و نیز بررسی موردی موضوعات مطرح شده در جهان اسلام را از مهمترین اهداف این کتاب برشمرده و اذعان داشته است که تلاش دارد در دو فصل پایانی این اثر چهارچوبی برای درک بحران‌های تاریخ معاصر ارائه کند.

کتاب اسلام و بحران‌های معاصر با عناوین فصول «رهایی‌بخشی و وحدت»، «اجتماع اسلامی»، «دولت اسلامی»، «مشروعیت سیاسی»، «قدرت نرم»، «انقلاب اسلامی»، «ریشه‌های جنگ»، «زیست محیط فرهنگی» و «چالش‌های آینده» منتشر شده است.

نسخه اصلی این اثر به زبان انگلیسی است که توسط «علاء رضایی» به زبان عربی و توسط جمعی دیگر از مترجمان به زبان فارسی ترجمه شده است.

حمید مولانا استاد روابط بین‌الملل و از پیشکسوتان این رشته در ایران و جهان است که بیش از نیم قرن در دانشگاه‌های آمریکا و دیگر کشورها به مطالعه، پژوهش و تدریس پرداخته است. وی چندین سال ریاست «انجمن بین‌المللی پژوهش در علوم ارتباطات و رسانه‌ها» و دانشمند برجسته و ارشد «انجمن مطالعات بین‌المللی» و چهره ماندگار فرهنگی ایران است.

مولانا بیش از ۳۰ کتاب نوشته که برخی از آنها به زبان‌های مختلف ترجمه شده که شامل حوزه‌های آمریکا و غرب‌شناسی، اسلام‌شناسی، دیپلماسی و روابط بین‌الملل است.

چهارشنبه 2 تیر 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط