loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب سرشار در لبنان

نویسندگان مرتبط : محمدرضا سرشار

رمان «آنک آن یتیم نظرکرده» نوشته «محمدرضا سرشار» با ترجمه عربی «بتول مشکین‌فام»، در کشور لبنان چاپ می‌شود.


محمد رضا سرشار
به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، به نقل از انتشارات سوره مهر، این کتاب که نسخه عربی آن توسط سوره مهر منتشر خواهد شد، حاصل تحقیقات «محمدرضا سرشار» در متون معتبر تاریخی مرتبط با زندگی و سیره پیامبر ‌اسلام(ص)، در قالب داستان و به لحنی شاعرانه است.

«بتول مشکین‌فام» مترجم این اثر درباره این ترجمه گفت: زمانی که «آنک آن یتیم نظرکرده» را ترجمه کردم سال پیامبر(ص) بود و خدمتی کوچک بود که امیدوارم پیامبر(ص) از من بپذیرند.

وی درباره دلیل انتخاب این کتاب برای ترجمه گفت: من در کشورهای عربی کتاب‌های دیگران را هم درباره پیامبر اسلام خوانده‌ام، اما کتابی که «محمدرضا سرشار» نوشته کمی متفاوت است.

وی با تأکید بر اهمیت مستند بودن کتاب افزود: این خیلی مهم است که وقتی نگاهی به سیره داریم یک نگاه درست، صحیح و مستند باشد. کتاب‌هایی که آن‌ها مطرح می‌کنند، اصلاً مستند نیست. اگر ترجمه من از این کتاب را مطالعه کنید، متوجه می‌شوید که در پاورقی سندهایی آورده‌ام تا به مخاطب بگویم، این مطلبی که شما می‌خوانید، چنین اسناد تاریخی را داراست. سعی کردم خواننده در واقع یک نگاه علمی به کتاب داشته باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به تحقیق‌های محمدرضا سرشار برای نگارش این کتاب، گفت: هرچند نویسنده در پرداخت به سیره و زندگی حضرت محمد(ص) به منابع تاریخی استناد کرده، اما بهره‌گیری وی از تخیل در پرداخت احوال روانی شخصیت‌های فرعی و توصیف مکان‌ها و اشیا نیز به وضوح مشهود است و به نظرم این کتاب، در سطح جهانی نیز برای خود جایگاهی را باز خواهد کرد.

«آنک آن یتیم نظرکرده» پیش از این توسط «جیمز کلارک» به انگلیسی ترجمه شده است.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
آنک آن یتیم نظر کرده
حقیقت بوف کور
داش آکل حواشی و تبعات، متن و نقد داستان کوتاه صادق هدایت
راز شهرت صادق هدایت
عکس انتخاباتی با کت احمدی نژاد یا چگونه یک نویسنده سیاستمدار می شود
پشت دیوار شب (مجموعه داستان)

چهارشنبه 2 تیر 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط