loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجدید چاپ دو کتاب فلسفی پس از دو دهه

نویسندگان مرتبط : سید جعفر سجادی | مصطفی بروجردی

کتاب «بازنگاری اساس الاقتباس» خواجه نصیرالدین طوسی و «فرهنگ اصطلاحات فلسفی ملاصدرا» پس از دو دهه تجدید چاپ شد.

دوشنبه 4 تیر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب «بازنگری اساس الاقتباس» خواجه نصیرالدین طوسی را دکتر مصطفی بروجردی از زبانی فنی و علمی به زبانی ساده و امروزی در آورده است که به حوزه فن منطق اختصاص دارد.

ویژگی مهم این کتاب که بعد از کتاب «شفا» ابن سینا یکی از بهترین و جامع ترین کتاب در فن منطق به زبان فارسی است، این است که به زبانی ساده تالیف شده و همه فنون و مباحث منطق به شکلی عمیق و مشروح در آن آمده است.

این کتاب برای نخستین بار در سال ۱۳۸۰ از سوی این انتشارات روانه بازار کتاب شده بود و با توجه به نیاز علاقه مندان و پژوهشگران و محققان مباحث فلسفی و منطقی در سال 97 برای دومین بار منتشر شده است.

این کتاب در شمارگان یک هزار نسخه، 746 صفحه و با قیمت 33 هزار تومان عرضه شده است.

کتاب «فرهنگ اصطلاحات فلسفی ملا صدرا» هم که از سوی دکتر سید جعفر سجادی گردآوری شده است، شامل مجموعه ای از اصطلاحات این فیلسوف بزرگ ایرانی است که یا خود وضع کرده و یا به گونه ای به کاربرده است که تنها مراد و مقصود خودش بوده است و با آنچه مراد و مقصود دیگر فلاسفه اسلامی است متفاوت و در معنایی غیر بوده است.

به نوشته سجادی آنچه در این کتاب آمده است، صرفا ناظر بر معانی و مفاهیمی است که این فیلسوف در قالب انواع اصطلاحات در فلسفه خود به کار برده است و نقطه اشتراک این اصطلاحات میان ملاصدرا و دیگر فلاسفه اسلامی اغلب اشتراک لفظی است.

این کتاب برای نخستین بار در سال 1379 از سوی انتشارات شرکت چاپ و انتشارات روانه بازار کتاب شد، در سال 1387 هم برای یک نوبت دیگر روانه بازار شده بود و امسال برای سومین بار منتشر شده است.

فرهنگ اصطلاحات فلسفی ملاصدرا در یک هزار نسخه، 535 صفحه و با قیمت 26 هزار تومان عرضه شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط