loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معرفی دو اثر از مؤدب

نویسندگان مرتبط : علی محمد مودب

"روضه در تکیه پروتستان‌ها" و "مسئله بیست و دوم خرداد نبود، مسئله بیست و دوم بهمن بود" عناوین آثاری تازه از علی‌محمد مؤدب محسوب می‌شوند که همزمان با نمایشگاه کتاب در اختیار علاقه‌مندان به شعر و شاعری قرار گرفته است.

این اشعار به شکلی کلی حوادث پس از انتخابات دولت دهم را مدنظر دارد که در آن شاعر با دغدغه خود به ذکر این مبحث در قالب اشعار می‌پردازد.

"روضه در تکیه پروتستان‌ها" هفتمین مجموعه شعر علی‌محمد مؤدب؛ شاعر خراسانی است که اشعاری در قالب‌های مختلف شعر کلاسیک را در این مجموعه گنجانده است. در این اثر، شاعر با محوریت مباحث سیاسی-اجتماعی مرتبط با حوادث پس از انتخابات، به سرایش این اشعار پرداخته است. علاوه بر این در این مجموعه، قطعاتی از سروده‌های عاشقانه هم دیده می‌شود.

در این رابطه، مجموعه "روضه در تکیه پروتستان ها"، در قالب یازده چهارپاره، چهل غزل، بیست دوبیتی و رباعی و در 143 صفحه از سوی انتشارات سپیده باوران (کتاب آفتاب) در مشهد مقدس روانه بازار نشر و کتاب شده است.

گویا شاعر، این مجموعه را به "حجت‌الاسلام جهانشاهی"، طلبه سیرجانی که با پیاده‌روی علیه زمین‌خواری به اعتراض پرداخته، تقدیم کرده است.علاوه بر این، از دیگر نکات مرتبط با این کتاب می‌توان به ویرایش و صفحه‌آرایی این اثر به قلم محمدکاظم کاظمی شاعر افغانستانی اشاره کرد.

همچنین دیگر اثر تازه مؤدب با عنوان "مسئله بیست و دوم خرداد نبود، مسئله بیست و دوم بهمن بود" نیز گزیده اشعاری از 94 شاعر در ارتباط با حوادث پس از انتخابات و به شکلی کلی اشعاری برای دفاع از شعر متعهد انقلاب اسلامی است.

شاعر این اثر، خود هدف از گردآوری این مجموعه شعر را حراست از دست‌آوردهای انقلابی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری بیست و دوم خرداد و همچنین نشر و حفظ واقعیت‌های ادبی اتفاقات ماه‌های قبل و پس از انتخابات می‌داند.

این کتاب که به همراه کتاب "روضه در تکیه پروتستان‌ها" در چاپ نخست در نمایشگاه کتاب نیز رونمایی شد، به همت علی‌محمد مودب و کاظم رستمی با گردآوری اشعار شاعرانی همچون علی‌رضا قزوه، علی معلم دامغانی، جواد محقق، مرتضی امینی اسفندقه و... به سفارش دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی عرضه شده است.

امّا در مورد چرایی پرداخت شاعری به مسائل سیاسی، مؤدب، شعر را مثل انسان می‌داند و معتقد است همان‌گونه که انسان گاهی عمل سیاسی، گاهی هم اجتماعی و عاشقانه دارد، شعر هم به مانند انسان روزهای متفاوتی را می‌تواند سپری کند و در زمان‌های مختلف شمایل مختلفی به خود گیرد. به گفته او، این صفت شعر است که نسبت اساسی‌اش با زندگی تعریف می‌شود.

قابل ذکر است که «علی محمد مودب» پیش از این نیز مجموعه ٍاشعاری همچون "عاشقانه‌های پسر نوح"، "همین قدر می‌فهمیدم از جنگ"، "الفبای غلط"، "مرده‌های حرفه‌ای" ،"دروغ‌های" و "عطر هیچ گلی نیست" را به بازار کتاب شعر عرضه کرده است. کتابهای این شاعر جوان در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

یکشنبه 6 تیر 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط