loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازخوانی آثار قدیمی ادبیات فارسی برای کودکان؛ «تأدیب الأطفال» اولین کتابی که منتشر شد

انتشارات مدرسه با هدف بازخوانی آثار قدیمی ادبیات فارسی برای کودکان را منتشر می کند. در همین راستا اولین جلد از این مجموعه بیست جلدی با عنوان «تأدیب الأطفال» به کوشش سید علی کاشفی خوانساری منتشر شد.

چهارشنبه 6 تیر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا، به نقل از خبرگزاری فارس، «تأدیب الأطفال» نوشته محمود مازندرانی ملقب به مفتاح الملک از پیشگامان تألیف کتاب های نوین کودکان در ایران در انتشارات مدرسه به همراه مقدمه ای در معرفی آن بازنشر شد.
مفتاح الملک از پیشگامان تألیف کتاب های درسی در ایران، دایی نمیا یوشیج و برادر زن کمال الملک بوده است. وی که از مؤسسان «انجمن معارف» بود، «تأدیب الاطفال» را در۳۴ سالگی تألیف کرده است.

سردبیری روزنامه معارف از دیگر فعالیت های اوست. از وی به عنوان نخستین نویسنده کتاب فارسی آموز کودک در ایران و بازنویس و گزینش گر متون کهن کودکان نیز یاد می کنند.
«تأدیب الآطفال» مجموعه ای از داستان های کوتاه و حکایات آموزشی و نصیحت گونه برای کودکان است که مؤلف ادعا کرده آن را از روی نسخه عربی کتابی که اصل آن فرانسوی بوده، ترجمه کرده است.

شیوه تصویر گری در این کتاب روایی است و به شیوه نگارگری ایرانی، شخصیت اصلی هر تصویر بزرگ تر از بقیه کشیده شده و مطابق پرده خوانی ها گاهی هر تصویر شامل دو یا سه قاب جداگانه از حوادث مختلف است.
این کتاب در سال ۱۲۹۳ در تهران و در قالب چاپ سنگی منتشر شده است.
«تأدیب الأطفال» در ۲۸۰ صفحه و به قیمت ۲۰۰۰۰ تومان در فروشگاه های سراسر کشور در دسترس مخاطبان قرار دارد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط