loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«آبان در ترافیک» کاندیدای جایزه قلم زرین

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : داود لطف الله

مجموعه شعر «آبان در ترافیک» سروده داود لطف الله در شانزدهمین دوره جایزه قلم زرین در حوزه شعر کودک و نوجوان نامزد دریافت این جایزه ادبی شد.

پنجشنبه 7 تیر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، وجیهه سامانی دبیر شانزدهمین دوره جایزه قلم زرین درباره اعلام نتایج کاندیدا های گروه شعر کودک و نوجوان گفت: در جلسه نهایی داوری گروه شعر از میان کلیه آثار چاپ شده در سال ٩٦ در حوزه شعر کودک و نوجوان، آثار زیر به عنوان کاندیدای دریافت جایزه قلم زرین انتخاب و معرفی شد:

١-یک دختر بی گوشواره؛ سروده شاهین رهنما

٢- آبان در ترافیک؛ سروده داود لطف الله

٣-معنی گنجشک؛ سروده یحیی علوی فرد

گفتنی است «آبان در ترافیک» شعرهای داوود لطف الله برای گروه سنی نوجوان است که شعرها با مضامین اجتماعی، طبیعت و مسائل شهری سروده شده است که شامل 23 عنوان شعر اجتماعی است که شعرها در قالب چهار پاره، دوبیتی و غزل سروده شده اند. در این مجموعه مضامینی اجتماعی مطرح است که نوجوان امروز به نوعی با آنها روبه رو هستند: مثل طبیعت و مسائل شهری و...
لطف الله پیش تر درباره اقتضائات شعر نوجوان گفته بود: مرز بین شعر نوجوان و شعر بزرگسال بسیار ظریف و نزدیک است در صورتی که که مرز بین شعر نوجوان، خردسال و کودک بخاطر مبحث زبان بسیار زیاد است.

در زمینه شعر خردسال و کودک، آهنگین بودن آن بسیار مهم است، همچنین تعداد شعر ها برای خردسال و کودک محدود تر از نوجوان است با ذکر این دلایل باید اذعان کرد که سرایش شعر نوجوان با توجه به اهمیت زبان و انتخاب واژه ها به مراتب بسیار سخت تر از گروه های سنی دیگر است.
شاعر در در یکی از عناوین این مجموعه اینگونه سروده است:
لحظه ها، زیر باران
برگ های خیالی
می چکند از درختان
عابران در هیاهو
چترها، باز و بسته
گوشه ای خواب هستند
تاکسی های خسته
جوی ها، شاد و سرحال
رفتگرها، پُر از کار
سخت، مشغول هستند
ناودان های بیدار
دور میدان، خیابان
بوق و ماشین، ترافیک
اوّل هفته، آبان
مانده در این ترافیک

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط