loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات آزاد سازی مهران در نماز جمعه بیان شد

انتشارات مرتبط : مرکز مطالعات پژوهشی 27 بعثت (نشر 27)

نویسندگان مرتبط : سید حسن شکری

به مناسبت سالروز عملیات کربلای یک و آزاد سازی مهران، کتاب «نونی صفر»، نوشته سید حسن شکری در نماز جمعه های کشور معرفی شد.

یکشنبه 10 تیر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری مجمع ناشران، کتاب «نونی صفر» شروع غافل گیرکننده و شاعرانه ای دارد اما این شروع نرم و آهنگین، ناگهان مخاطب را با خود می برد به عملیات والفجر (فاو) و طوفان گلوله و آتش.

سید حسن شکری در فصل نخستین کتابش از سه راهی نمک می گوید که از مناطق عملیاتی والفجر ۸ بوده است. او در این فصل، نبرد ایمان و اضطراب را به نمایش می گذارد و اینکه چگونه ایمان و اراده بر هر ترسی غلبه می کند؛ مانند صحنه ای که در برابر تانک های عراقی هیچ تانکی از ایران در کار نبوده و آنها مجبور بوده اند فقط با آرپی جی به جنگ تانک های مجهز آنها بروند. اگرچه این صحنه هول انگیز به شهادت غریبانه یکی از رزمندگان ختم می شود اما بلندای اراده رزمندگان ایران را نشان می دهد. شکری سپس در دومین فصل از کتاب، مخاطب را با جغرافیای خونین «سنگ شکن» آشنا می سازد که منطقه عملیاتی کربلای یک در مهران بوده است.

او این فصل را با خبر ناگوار تصرف مهران توسط نیروهای عراقی آغاز می کند و بعد می رسد به صحنه های نفس گیر و پر التهابی مانند گذشتن از میدان مین که چندین شهید را به معراج می فرستد.

«نونی صفر» هم عنوانی است که به دلیل مواضع هلالی شکل برای همیشه به منطقه عملیاتی کربلای ۵ ضمیمه شده است و فصل سوم کتاب شکری را شکل می دهد.

خاطره پیروزی های باشکوه و افتخارآفرین رزمندگان اسلام همچون آزادسازی مهران از چنگال اشغالگران بعثی در دهم تیرماه ۱۳۶۵ طی عملیات کربلای یک، هرگز از ذهن ملت ما و از صفحات درخشان تاریخ پاک نخواهد شد.

این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در نماز جمعه های کشور، به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط