loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یادداشت های سعید تجدید چاپ شد

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : محمدرسول رستمی

کتاب «یادداشت های سعید»؛ دست نوشته های سردار شهید سعید قهاری سعید، فرمانده لشکر سوم نیروی مخصوص حمزه سیدالشهدا به اهتمام محمدرسول رستمی به چاپ دوم رسید.

دوشنبه 11 تیر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، شهید سعید قهاری سعید از سال 1359 به بعد فرمانده سپاه نهاوند، پاوه و مریوان بود و بعد از دوران دفاع مقدس مدتی فرمانده تیم 18 الغدیر یزد و قائم مقام قرارگاه حمزه سید الشهدا را به عهده داشت. وی هنگام شهادت در سال 1385 به عنوان فرمانده لشگر ویژه شهدا در درگیری با گروهک پژاک در منطقه جهنم دره پیرانشهر به شهادت رسید.

محمدرسول رستمی، درباره چگونگی نوشتن این یادداشت ها گفت: شهید قهاری یادداشت هایی به صورت روزانه در سالنامه داشت. این سالنامه ها حدود 30 عدد می شد که در این میان، برخی سال ها چند تقویم و برخی روز ها نوشته نشده بودند. من این یادداشت ها را منهای برخی اطلاعات نظامی یا سوء تفاهم های خانوادگی و دوستی به صورت روزشمار آورده ام.

وی ادامه داد: این حجم از مطالب در کتابی با 560 صفحه نوشته شده است. «یادداشت های سعید» به صورت کتاب و یک تقویم طراحی شده است. از ویژگی های این یادداشت ها این است که در طول زمان متحول شده اند و پختگی نویسنده اثر در طول این سال ها مشخص است. من دو تصویر از متن یادداشت ها و تصاویری هم در پایان کتاب آورده ام. یادداشت های این کتاب شامل خاطره هایی از زندگی سیاسی، نظامی و خانوادگی شهید قهاری می شود.

رستمی گفت: نوشتن زندگینامه مختصری از شهید قهاری با توجه به یادداشت هایی که وجود داشت کار مشکلی بود. او در نامه ای با عنوان «سرباز پا به پوتین» برای رهبر معظم انقلاب نوشته و خود را در آن معرفی کرده بود. متن این نامه نیز از سوی خانواده شهید در اختیارم قرار گرفت. به این ترتیب، او از قلم خود به مخاطب معرفی می شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط