loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رونمایی از مجموعه داستان «مثل روز های زندگی» در خبرگزاری فارس

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : محمدرضا سرشار

مراسم رونمایی از مجموعه داستان «مثل روز های زندگی» فردا سه شنبه 12 تیرماه در آستانه روز قلم برگزار می شود.

دوشنبه 11 تیر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی از مجموعه داستان «مثل روز های زندگی» فردا سه شنبه 12 تیرماه در آستانه روز قلم برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، جلد دوم از مجموعه داستان های «سه شنبه های دوست داشتنی» با عنوان خاصِ «مثل روزهای زندگی...» توسط انتشارات سوره مهر هفته جاری منتشر شد.

این مجموعه، گزیده ای از داستان های اعضای جلسات نقد داستان روزهای سه شنبه حوزه هنری است که قدمتی حدودا سی و هفت ساله دارد و هم اکنون نیز قریب شانزده سال است به مدیریت محمدرضا سرشار (رهگذر) (ابتدا تحت پوشش مرکز آفرینش های ادبی و در چند سال اخیر زیر نظر معاونت آموزش و پژوهش حوزه هنری) برگزار می شود.

مجموعه «مثل روز های زندگی...» شامل داستان های کوتاهی از زینب آقاشریعتمداری، مهدیه ارطایفه، سهیلا ازگلی، فاطمه دانشور، مرضیه شاکری، مریم شریف رضویان، ابوالفضل طاهرخانی، علیرضا عیوضی، معصومه عیوضی، فاطمه فدایی، حسن گلچین، زینب گودینی، مریم مقانی، یوسف نیکفام و سیدصالح یوسفی است.

مجموعه مذکور به کوشش و با ویرایش محمدرضا سرشار انتشار یافته است.

خبرگزاری فارس در آستانه روز قلم اقدام به برگزاری مراسم رونمایی از این کتاب کرده است. مراسم رونمایی از این مجموعه روز سه شنبه هفته جاری، 12 تیرماه، ساعت 15 در سالن اجتماعات خبرگزاری فارس، واقع در میدان فردوسی_ابتدای ضلع شمالی خیابان انقلاب_ کوچه شاهرود_ خبرگزاری فارس_ طبقه هفتم برگزار می شود.

محمدرضا سرشار در مقدمه کتاب نوشته است:
نشست های نقد داستان روزهای سه شنبه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی «حوزه هنر و اندیشة اسلامی سابق» قدیمی ترین و پایا ترین نشست های ادبی در نوع خود در حوزه هنری و چه بسا کشور است.

این نشست ها که در بدو تشکیل حوزه هنری به صورت داخلی و برای خودِ اعضای واحد ادبیات و احیاناً تنی چند از افراد نزدیک به آنان برگزار می شد، از سال 1363 به صورت عمومی و با حضور افرادی هم از این واحد و هم از داستان نویسان خارج از حوزه هنری تشکیل شد؛ و هرچند با تغییراتی در مدیران جلسه یا اعضای آن در طول زمان، تا امروز، ادامه یافته، و از دل آن، نویسندگان، منتقدان، مدرسان و پژوهشگران متعددی بیرون آمده است؛ که هم اکنون اغلب آنان، در مراکز مختلف ادبی و هنری کشور، مسئولیت دارند یا به فعالیت فکری و قلمی مشغول اند. آخرین دوره این جلسات ـ تاکنون ـ (1396) ـ از سال 1381 با مدیریت نگارنده برگزار شد؛ که تاکنون ادامه یافته است.

چند سال پیش، گزیده ای از داستان های برخی اعضای این جلسات، با عنوان «سه شنبه های دوست داشتنی» ـ به کوشش صاحب این قلم ـ گزینش و ویرایش و توسط انتشارات سوره مهر، چاپ و منتشر شد؛ که مورد استقبال قرار گرفت و به تجدید چاپ نیز رسید.

آنچه با عنوان «مثل روز های زندگی» پیش روی شماست، دومین گزیده از آثار این اعضاست که در جلسات روز های سه شنبه نقد، مورد بررسی و نقد اعضا و نهایتاً خودِ من قرار گرفته، و هرچند با تأخیر، به بازار نشر عرضه شده است.

گفتنی است، از نویسندگانی که اثرشان در این کتاب چاپ شده و سایر دوستداران و اهالی ادبیات دعوت می شود در این مراسم شرکت کنند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط