loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عکسهایی منتشر نشده از قیصر با «حرف آخر عشق»

نویسندگان مرتبط : قیصر امین پور

"حرف آخر عشق" عنوان کتابی در قالب تلفیق شعر و عکس از زنده یاد قیصر امین پور است که به زودی منتشر می‌شود و تعدادی از تصاویر آن تاکنون دیده نشده است.

عباس محمدی مسئول مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: "حرف آخر عشق" عنوان کتابی از تولیدات این مرکز و متشکل از گزیده شعرها و عکسهایی از زنده یاد قیصر امین پور است.

وی ادامه داد: در این کتاب که به زودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر می شود بیش از 30 شعر از این شاعر همراه با عکسهایی از وی که روی آنها کار گرافیکی شده است به صورت تلفیقی آمده است بدین شکل که یک صفحه شعر و مقابل آن تصاویر آورده می شود.

مسئول مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری استان تهران با اشاره به اینکه انتخاب شعرهای این کتاب با حسن شیخ حائری بوده است بیان کرد: عکسهای "حرف آخر عشق" بیشتر از آرشیو واحد تجسمی حوزه هنری انتخاب شده و در بین آنها عکسهایی که تاکنون دیده نشده و یا کمتر دیده شده موجود است.

محمدی افزود: همچنین از همکاری خانه شاعران جوان نیز برای تدوین این کتاب به ویژه در بخش عکسها نیز بهره برده ایم. این کتاب که از نظر گرافیک دارای اهمیت است توسط فرزاد ادیبی طراحی و اجرا شده است و فکر می کنم از این لحاظ بتواند مخاطب را به خود جلب کند.

دبیر جایزه ادبی طهران تاکید کرد: انتخاب شعرها بیشتر بر اساس حال و هوای شعرها بوده و در این کتاب با تصویرهای نابی از قیصر امین پور روبه رو می شویم که در ترکیب با شعرها کاری نو ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه تلفیق شعر و عکس مهمترین ویژگی این کتاب است عنوان کرد: اگر می خواستیم کتابی منتشر کنیم که فقط به عکسها اختصاص دارد از جذابیت آن کاسته می شد و از سوی دیگر زنده یاد امین پور شخصیتی است که هنرش شعر اوست پس در نظر گرفتیم کاری تلفیقی داشته باشیم تا شعرها زبان گویای عکسها باشند.

محمدی در پایان تاکید کرد: عکسهای این کتاب که بیش از 100 صفحه خواهد داشت، خیلی ناب هستند و کمتر دیده شده اند و اگر هم به نمایش درآمده اند بیشتر در نمایشگاههای عکس بوده و با انتشار کتاب امکان دیده شدن آنها برای افراد بیشتری فراهم می شود.

دوشنبه 7 تیر 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط