loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات یک بلدچی

انتشارات مرتبط : سوره مهر

کتاب دو جلدی «بلدچی» خاطرات خودنوشت اسماعیل سپه وند از نیرو های اطلاعات و عملیات لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) لرستان منتشر شد.

چهارشنبه 13 تیر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، در واقع «بلدچی» روایت جامعی است از وقایع دفاع مقدس در استان لرستان که علاوه بر جذابیت های داستانی و روایی می تواند مبنای خوبی برای انجام کارهای پژوهشی در این زمینه باشد.

«بلدچی» بیش از آنکه روایت حاج اسماعیل از نیروهای اطلاعات و عملیات لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) لرستان باشد، روایت کسانی است که حاج اسماعیل دیده است. در واقع کتاب سعی می کند تا ضمن روایت حوادث گوناگون دفاع مقدس و توصیف شخصیت رزمندگان و هم رزمان راوی، ما را با دشواری های نبرد آشنا کرده و نگاه مان را به موضوع عمیق تر سازد.

بخش ابتدایی این کتاب درباره دوران مختلف زندگی راوی از کودکی تا نوجوانی است که به حضور او در جبهه های جنگ ختم می شود. اما قسمت اصلی و مهم کتاب مربوط به خاطرات دفاع مقدس است. راوی در این اثر سعی کرده که همواره نگاه و تجربه شخصی خودش را بیان کند و به جنبه های عینی و واقعی جنگ بپردازد.

در بخشی از کتاب بلدچی آمده است: اصلا تا به حال تمرین شنیدن کرده ای؟ تا به حال به این فکر کرده ای که وقتی از جنگ برمی گردی به مادری بگویی که پسرت دیگر بر نمی گردد؟ بگویی که همه چیز تمام شد! جنگ تمام شد! دلهره تمام شد! پسرت تمام شد...! من گریه کردن بلد نیستم. فقط مسیر را بلدم، کار بلدچی همین است، تمام عمر میان مین ها راه جسته ام، خاک ریزها را وجب به وجب گشته ام. کار بلدچی همین است. کار بلدچی گم نشدن است. چندی پیش به دخترم گفتم من دارم گم می شوم. خاطرات کارم را تمام کرد. جنگ تمام شد. ولی آخرین گلوله توی سرم جا مانده است. تو نمی دانی، جنگ با من هر روز به خیابان می آید، کسانی که دیگر نیستند با من به خیابان می آیند، مجروحینی که در خاک ریزها جا گذاشتم با من به خیابان می آیند، جنگی که تمام شده نمی دانم کی تمام می شود...»

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط