loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ توصیفی اصطلاحات روایت شناسی منتشر شد

کتاب «فرهنگ توصیفی اصطلاحات روایت شناسی» تالیف محسن محمدی فشارکی و فضل الله خدادادی منتشر شد.

پنجشنبه 14 تیر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، هدف از تألیف این فرهنگ تهیۀ کتاب راهنمایی است برای کلیه دانشجویان و علاقه مندانی که درزمینه روایت شناسی و مباحث مربوط به آن مطالعه می کنند و در ضمن مطالعات خود به اصطلاحاتی برمی خورند که معنی و مفهوم دقیق آن ها را نمی دانند یا اطلاع کمی درباره آن ها دارند یا به طورکلی نسبت به آن ها ناآشنا هستند.

این فرهنگ برای دانشجویان رشته های هنر، ادبیات فارسی، ادبیات داستانی و کلیه علاقه مندان مبتدی علم روایت شناسی تدوین شده است و تنها بخش هایی از آن ها که ضروری و کافی به نظر می آمد، با زبانی ساده ارائه شده اند.

در مقدمه این کتاب آمده است:

«این فرهنگ با فرهنگ های تخصصی ادبیات داستانی و فارسی نظیر «فرهنگ توصیفی نقد و نظریه های ادبی» تألیف فاطمه مدرسی، «فرهنگ اصطلاحات ادبی» تألیف سیما داد، «فرهنگ وارۀ داستان و نمایش» تألیف ابوالقاسم رادفر، «واژه نامۀ هنر داستان نویسی» جمال میر صادقی، «فرهنگ ادبیات فارسی» تألیف زهرا خانلری و ... متفاوت است و تا آنجا که توانسته ایم در این فرهنگ به توصیف واژگان تخصصی روایت شناسی پرداخته ایم و از درج واژگان تکراری مربوط به ادبیات داستانی و ادبیات فارسی خودداری نموده ایم، به طوری که می توان این فرهنگ را یک کار نوپا و جدید درزمینه روایت شناسی دانست.»

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط