loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قصه خوانی کودکان با هفت اورنگ جامی

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : جعفر ابراهیمی شاهد

کتاب «هفت اورنگ» جامی از مجموعه قصه های شیرین ایرانی را جعفر ابراهیمی برای کودکان به صورت داستان به نگارش درآورده است.

پنجشنبه 14 تیر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، در این اثر داستان های شتر ضعیف و لاغر، خر پیر و لنگ، حاکم عادل و مهربان، داستان خرس و دو جوان شناگر، سگ زیاده خواه، کلنگ و باز شکاری، شاعر شعرهای نو، هم مرغ و هم شتر، شاعری که بعد از خواندن شعرش گریه کرد و ... به انتخاب جعفر ابراهیمی (شاهد) از کتاب هفت اورنگ جامی آورده شده است.

قصه های هفت اورنگ در عین اختصار پر از کلمه ها و اصطلاح های مشکل است؛ به همین دلیل جعفر ابراهیمی کوشیده در بازنویسی آنها به گونه ای عمل کند که سرگرم کننده و خواناتر باشند. ابراهیمی البته برای نمونه در پایان قصه اول اصل آن را به نظم آورده تا خواننده کتاب ضمن آشنایی با شیوه بیان جامی، متوجه تفاوت های اصل قصه ها با نمونه بازنویسی شده بشود.

البته وی تنها درباره همین یک اثر نسخه اصلی شعر را آورده است. هر داستان دست کم با یک تصویر همراه شده که کار تصویرگری آنها را امیر شعبانی پور برعهده داشته است. انتخاب داستان ها توسط ابراهیمی به گونه ای بوده که مفاهیم آن برای مخاطبان کاربردی باشد و به ویژه اینکه مطالب آموزنده آن در زندگی امروزی نیز مفید واقع شود.

ابراهیمی(شاهد) خود درباره این اثر اظهار داشته است: در نوشتن این داستانها سعی کردم این قصه ها را امروزی کنم و شخصیتها را که در پاره ای از مواقع حیوانات هم بودند تغییر دهم و با شاخ و برگ دادن به قصه ها و بازنویسی آزاد از قصه های کتاب جامی آن را در قالب این کتاب با رنگ و بوی طنز بیاورم.

گفتنی است مجموعه کتاب های «قصه های شیرین ایرانی»، تلاشی است برای آشنایی کودکان و نوجوانان با ادبیات غنی کشورمان. در این مجموعه داستان هایی از متون کهنه پارسی انتخاب و برای نوجوان به تحریر درآمده است.

این آثار شامل بوستان سعدی٬ مثنوی معنوی٬ قابوس نامه٬ مرزبان نامه ٬کلیه و دمنه٬هزار و یک شب٬ گلستان سعدی٬ هفت اورنگ و جوامع الحکایات هستند که به ترتیب توسط «سپیده خلیلی»٬ «حسین فتاحی»٬«مجید ملامحمدی»٬«محمدرضا شمس»٬ «مژگان شیخی»٬ «زهرا حیدری»٬ «فرهاد حسن زاده»٬ «جعفر ابراهیمی شاهد» و «مهری ماهوتی» برای کودکان به صورت داستان بازنویسی شده اند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط