loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار « بیانیه» عباس باقری

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : عباس باقری

مجموعه شعر سپید عباس باقری از شعرای بنام استان سیستان و بلوچستان با عنوان «بیانیه» به تازگی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

چهارشنبه 20 تیر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، «بیانیه» دارای ۲۳۷ شعر کوتاه، برگرفته از شرایط و سیاست های موجود در جهان اسلام و خاورمیانه است و همانطور که عنوان کتاب گویای مضامین آن است به خوبی موضوعات سیاسی و اجتماعی منطقه را با زبان شیرین شعر بیان کرده است.

مجید سعدآبادی از شاعران و منتقدان شعر آزاد درباره این کتاب می گوید: «بیانیه» نام مجموعه شعر شاعری متعهد به نام عباس باقری است که تجربه آثاری غیر از سپید را نیز دارد. موسیقی را خوب می شناسد و توانسته است به استحکام زبانی و نوشتاری در اشعارش پایبند باشد. هر چند گاهی همین استحکام میان او و دیگر شاعران نوظهور فاصله انداخته است اما در این مجموعه 240 صفحه ای شعر های بلندی دارد که گاهی به هشت صفحه می رسند.

سعدآبادی همچنین درباره تصویرسازی و زاویه دید عباس باقری در اشعار کتاب «بیانیه» بیان می کند: شعر "در شهر" که در صفحه 129 کتاب قرار دارد متشکل از 128 سطر با تصاویری متعدد که این قلم اگر در دست شاعران نوظهور امروزی بود چه بسا از هر تصویر شعری جدا می ساختند و به این وحدت معنایی و ساختاری نمی رسیدند. عباس باقری هر یک از این تصاویر و اندیشه های کوتاه را به انضمام روایت و ارجاعات برون متنی، در ساختار خوش نشانده است.

بخشی از شعر :

چه می خواهی بگویی؟!

که یعنی هیچ اتفاقی نیافتاده است؟

یعنی

هیچ پروانه ای

بی بال

هیچ صنوبری

بی برگ ریزان

هیچ آرزومندی

بی شناسنامه

از دست این پنجره های فرو بسته

به ستوه نیامده است؟!

حالا اگر به دغدغه هایت پشت نکرده ای

پاشو، بیا ببین

این صف سوء تغذیه که هی موج برمی دارد

و از مد بی قراری دریا

بیشتر پیچ و تاب می خورد

چرا نوبت حرف هایشان به تاخیر افتاده است

که بیایند

روی دیوار کوتاه رفتگرها برخیزند

و بگویند:

-آقایان!

این خیابان منتهی به خیابانی دیگر

و البته ابتر – را

کی می شود بی بال و بی برگ ریزان و بی شناسنامه باطله دید؟!


کی... ؟!


گفتنی است این شاعر بلند آوازه علاوه بر دریافت نشان ملی در سال های گذشته، چندین عنوان ملی و بین المللی دیگر دارای ۴۵ اثر مکتوب است که پیش تر کتاب های «روزهای مندرس»، «مثل شاخه ترنج» ، «خاکه نغمه ها» و «بلدرچین بی قرار» را در انتشارات سوره مهر منتشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط