loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «راه نشان» با موضوع دوران بلوغ و سن تکلیف منتشر شد

انتشارات مرتبط : اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان

کتاب «راه نشان» با موضوع دوران بلوغ و سن تکلیف و با محوریت بیانات رهبر معظم انقلاب، برای استفاده دانش آموزان دوره های اول و دوم متورسطه و مربیان پرورشی، توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان تهران منتشر شد.

شنبه 23 تیر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبر گزاری تسنیم، کتاب «راه نشان» با موضوع دوران بلوغ و سن تکلیف و با محوریت بیانات رهبر معظم انقلاب، برای استفاده دانش آموزان دوره های اول و دوم متورسطه و مربیان پرورشی منتشر شده است در مقدمه این کتاب به قلم مسعود شاکر سرپرست واحد استان تهران این تشکل دانش آموزی آمده است: «دوران بلوغ یکی از مهمترین برهه های حساس زندگی هر نوجوانی است. دورانی که سر منشأ تحولات روحی و جسمی فراوانی در میان دختران و پسران است. این تحولات اگر با برنامه ریزی صحیح همراه نبوده و در یک مسیر الهی مدیریت نشود، آینده ای پر مخاطره برای نوجوان رقم خواهد زد».

این نویسنده، نوشته: «بعد از پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی، سنت پسندیده ای تحت عنوان «جشن تکلیف» در کشور عزیزمان پا گرفت که تصویری زیبا از شروع دوران بلوغ در ذهن نوجوانان و دانش آموزان ایجاد می کرد. مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای مُدَّ ظِلُّه در مقاطع مختلف با برگزاری جشن های تکلیف که آخرین آن ها را در آذر ماه سال 95 ویژه نوجوانان پسر در حسینیه امام خمینی ره برگزار کردند، اهمیت مقوله تکلیف و دوران بلوغ را بیش از پیش نمایان ساختند."

شاکر، در مقدمه کتاب راه نشان یادآور شده: " از طرفی نماینده مقام معظم رهبری حجت الاسلام حاج علی اکبری در اتحادیه انجمن های اسلامی با بیان فرمایشاتی در این خصوص، مأموریتی برای اتحادیه انجمن های اسلامی تعریف کردند: «در مجموعه ما برای پسرها که اتفاقا در همین سنین این اتفاق الهی (سن تکلیف) برایشان رخ می دهد، هیچ کاری انجام نمی دهیم. من خواهش کردم از دوستان و قبلاً هم گفتم که به آن فکر کنند. حالا هم در جمع همه عزیزان عرض می کنم که ان شاء الله این را هم در دستور کار قرار بدهند تا یک اتفاق خوب در این بخش شکل بگیرد. ... گوشه و کنار کشور کارهایی می شود؛ ولی در بخش پسران یک الگویی که با روحیات آن ها تناسب داشته باشد، وجود ندارد. دختر خانم ها بیشتر جنبه نماز و چادر دارد؛ اما در مقطع آقا پسرها، کتاب و شرح و بیان لازم است. خیلی کارهای خوبی می تواند انجام بگیرد. »"

مسعود شاکر در پایان مطلب خود و در مورد علت نگارش و انتشار این کتاب خاطر نشان کرده: "در پی فرمایشات نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان حجت الاسلام حاج علی اکبری، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان تهران با درک ضرورت این مسئله مهم، اقدام به تدوین کتابی تحت عنوان «راه نشان» با محوریت بیانات مقام معظم رهبری و با نگاهی جامع به مقوله تکلیف و دوران بلوغ نموده است."

گفتنی است، عناوینی نظیر: "یک فرصت طلایی"، "یک قرار عاشقانه"، "خودم را از پنجره قطار بیرون انداختم"،"کوهپیمایی های صبحگاهی در تهران" و "دزدی تو روز روشن!" از جمله 35 عنوان فهرست شده زیر مقدمه کتاب راه نشان است که شرح هریک در صفحات مشخص شده به چاپ رسیده است.

کتاب راه نشان در قطع رقعی، شامل 84 صفحه با شمارگان سه هزار نسخه، توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان چاپ و منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط