loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«از صلح مجتبوی تا غیبت مهدوی» منتشر شد

کتاب "از صلح مجتبوی تا غیبت مهدوی" (جلد دوم تاریخ اسلام) نوشته حجت الاسلام و المسلمین محمد ابراهیمی ورکیانی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

این کتاب به مهمترین مسائل زندگی امامان اهل بیت(ع) می پردازد و نویسنده به دور از برخی افراط و تفریط ها به زوایایی از حوادث تاریخ اسلام و زندگی امامان(ع) پرداخته است.

انتشار جلد اول کتاب، تاریخ اسلام، با نام "از بعثت نبوی تا حکومت علوی" و استقبال از آن سبب شد تا نویسنده نسل جوان را با زندگی دیگر امامان معصوم(ع) آشنا سازد و موضع آن بزرگواران در برابر این حوادث و نقش آنان در اجرای عدالت و تبیین ارزش های اسلامی از طریق تفسیر قرآن و سنت نبوی است تبیین نماید.

نویسنده سعی کرده بدون کمترین جانبداری از گروهی خاص حوادث دوران زندگی آن بزرگواران را بازگو نموده و با تبیین سیره عملی ایشان در مسیر وحدت جامعه اسلامی قدم بردارد و امت مسلمان را با این واقعیت که هدف انبیاء و سپس اهل بیت(ع) تحقق عدالت و مبارزه با ظلم بوده است، آشناتر سازد.

نویسنده زندگی ائمه اطهار(ع) را دو بخش دوران امویان و دوران عباسیان به نگارش در آورده است که در بخش اوّل در چهار فصل به دوران امامت امام حسن(ع) تا امام محمد باقر(ع) پرداخته شده ودر بخش دوم، دوران امامت امام جعفر صادق(ع) تا دوران امام زمان(عج) مورد بررسی قرار گرفته است.

چاپ اول این کتاب در 416 صفحه و شمارگان 2 هزار نسخه به قیمت 46 هزار ریال در قطع وزیری چاپ و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

پنجشنبه 10 تیر 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط