loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات یک آزاده در کتاب «دانه های انار»

انتشارات مرتبط : سوره مهر

کتاب «دانه های انار»؛ خاطرات خودنوشت آزاده حسین کرمی به کوشش انتشارات سوره مهر منتشر شد.

پنجشنبه 28 تیر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، کتاب «دانه های انار» شامل ۱۲ فصل است که به خاطرات آزاده حسین کرمی از سال 59 تا 69 درباره دفاع مقدس و اسارت می پردازد.

کرمی در مقدمه کتاب آورده؛ بارها و بار ها در خصوص نوشتن خاطرات دوران اسارتم تصمیم گرفتم؛ اما انگیزه کافی برای این کار نداشتم. زیرا اگر قرار بود خواندن آن باعث سرگرم شدن تعدادی از خوانندگان شود، عوامل سرگرم کننده بسیار، از کتب مختلف تا سایت های متعدد و رسانه های صوتی و تصویری، برای این کار وجود دارد.

به همین دلیل، به رغم اینکه برخی مطالب را در اسارت روی تکه کاغذ هایی یادداشت کرده بودم، ضرورتی برای نوشتن احساس نمی کردم. اما وقتی شنیدم مُرادم به هم بندانم توصیه کرده که خاطرات خود را ثبت کنند دریافتم که نوشتن خاطرات اسارت صرفاً داستانی نیست که تعدادی خواننده را سرگرم و آن ها را مشغول کند. روایت اسارت عبرت ها و تجاربی دارد که با هزینه های بسیار به دست آمده و ثبت نکردن آن شاید مسئولیت داشته باشد.»
در بخشی از این کتاب آمده است: « مرداد ماه از راه رسید. گرما بیداد می کرد. در عراق تموز گرم ترین ماه سال است. تموز بعد از حزیران است که 11 تیرماه شروع و 11 مردادماه تمام می شود. معمولاً بعد از ظهرها نمی خوابیدم. اما آن روز خسته بودم و خوابیده بودم و عرق کرده بودم. خیلی گرمم شده بود. از شدت گرما بیدار شدم. متوجه شدم برق رفته و پنکه ها از کار افتاده اند. آسایشگاه مانند حمام شده بود. همه بچه ها از شدت گرما عرق کرده بودند و در خواب مرتب جا به جا می شدند. معلوم بود دارند عذاب می کشند. من و چند نفر از بچه ها ابتکاری به خرج دادیم. سر دو پتو را به هم گره زدیم و پتوها را، مانند پردة نمایش، به دیوار وصل کردیم. سپس یکی از ما یک طرف و یکی دیگر طرف دیگر پتو را گرفت و پتو را به حرکت درآوردیم. این حرکت هوای اتاق را بیشتر از پنکه ها خنک می کرد. خسته که شدیم، یکی دو نفر که پیش از آن از شدت گرما بیدار شده بودند به کمک ما شتافتند. تا زمان بیرون باش این کار را نوبتی ادامه دادیم. از اینکه با این کار توانستیم آسایشی برای بچه ها فراهم کنیم احساس خوبی داشتم. از آن به بعد هر وقت در روز های گرم برق قطع می شد این کار را انجام می دادیم.»


گفتنی است انتشارات سوره مهر این کتاب را در 614 صفحه، قطع رقعی و با قیمت 40 هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط