loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«رژیسور»؛ رمانی با رگه های عاشقانه

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : سعید تشکری

«رژیسور» داستانِ شهری است که در آن شروران آتش می افروزند، بیگانگان غارت می کنند و روشنفکران در کنار مردم ذبح می شوند. این داستان در مشهد روایت می شود، اما تعمیم پذیر به همه ایران هست.

شنبه 30 تیر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، داستان رمان سعید تشکری دارای تمی عاشقانه است که به ماجرای حمله و به توپ بستن حرم رضوی توسط ارتش روسیه تزاری باز می گردد.

در پس زمینه «رژیسور»، داستانی درباره رابطه عاطفی میان یک مترجم زبان فارسی در دانشگاه سن پطرزبورگ با نام نینا با یک ژنرال روس با عنوان ردکو روایت می شود.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «روسی خان به گلشا گفت:

- عکاسی را که یاد گرفتی، حالا در خیال خودت، سینماتوگراف را هم بیاموز. بعد از عکاسی نوبت سینما است. شما ملت شفاهی هستید. داستان، شعر، نثر، غزل و رباعی و مثنوی زیاد دارید. اما تصور و تصویر ندارید. ملتی که زیاد حرف می زند، دیر تصمیم می گیرد. خیال می کند می داند. ما فکر کردیم در جنگ با مشروطه خواهان، چگونه باید در ایران بمانیم. راهش فقط این است: شما باید پادشاهی داشته باشید که ایران مملکت دوم او باشد و روسیه سرزمین اول او. پس پادشاه شما را تربیت کردیم. راستی، حالا این پادشاه می خواهد با تو حرف بزند. حالا می توانی تصور کنی که توی با سینما نشسته ای فیلم سینماتوگراف می بینی، سینما اصلش همین است. همه جا تاریک می شود تا تو بتوانی از روی پرده، با کمک تصاویر متحرک سفر کنی.»

گفتنی است رمان «رژیسور»، اثر سعید تشکری در 704 صفحه، شمارگان 704 صفحه، به بهای 29 هزار تومان انتشارات سوره مهر راهی بازار نشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط