loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه آثار رضوی برای کودکان و نوجوانان

«تو خودت گُل هستی» ، «روی موج باران» ، «پیرزن و مهمان عزیز» و «وقتی آهو خانم به تله افتاد» مجموعه آثار رضوی برای گروه سنی کودکان و نوجوان هستند که به مناسبت دهه کرامت به مخاطبان گرامی معرفی می شوند.

شنبه 30 تیر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، دو مجموعه «تو خودت گُل هستی» ، «روی موج باران»، از تولیدات حوزه هنری کودک و نوجوان هستند.

«تو خودت گُل هستی» سیزده شعر از شاعران مختلف حوزه کودک و نوجوان گردآوری شده است که شعرها در قالب های مختلف برای گروه سنی کودک سروده شده اند؛ مجموعه «روی موج باران» نیز شامل هجده عنوان شعر برای گروه سنی نوجوان است که قالب شعرها نیز به مانند مجموعه اول در قالب های مختلف هستند.

«وقتی آهو خانم به تله افتاد» و «پیرزن و مهمان عزیز» دو داستان مذهبی از سیره امام رضا (ع) برای کودکان و نوجوانان است که اولی برای مجموعه (با ادب چون...) به قلم زهرا زواریان و دومی نیز برای مجموعه (یک کار خوب) به قلم محمود پوروهاب است.

پوروهاب درباره این مجموعه اظهار داشت : در مجموعه «یک کار خوب» که برای گروه سنی «ب» و «ج» است هر قصه برای خود نام جداگانه ای دارد در واقع سعی شده است نکات تربیتی را که در زنگی معصومین وجود داشته است را برای بچه ها انتخاب و به صورت داستان به نگارش دربیاورم.

وی ادامه داد: این قصه ها با زبان امروزی بیان شده اند و به مسائلی می پردازند که در دنیای امروزی هم به چشم می خورد؛ بنابراین همه داستان های کوتاه این مجموعه برای کودکان بار تربیتی دارند. پوروهاب همچنین افزود: در این مجموعه با جزئی نگری و فضا سازی سعی شده است ارتباطی داستانی میان رویدادهای مذهبی و زندگی امروزی برای کودکان ایجاد کنم تا آنان با خواندن این قصه ها فضاهای امروزی را به ذهن آورده و امکان مقایسه برای آنان ایجاد شود.

«خروس پرطلایی»، «آن آقای مهربان»،«کارگرها فقیر»، «همسفر ناشناس»، «کبوترهای دوست داشنی»، «قصه ی مرد تنبل»، «پیرزن ومهمان عزیز»، «کیسه ی سکه هایم کو»، « اشک شادی» و «تصادف» عناوین مجموعه «یک کار خوب» هستند.

نام زهرا زواریان با داستان نویسی مذهبی پیوند خورده است. او در مجموعه «با ادب چون...» هنر خود را در داستان نویسی مذهبی بار دیگر به ثبت رسانده است. زواریان درباره هدف از نگارش این مجموعه گفت: خواستم به صورت غیر مستقیم به بچه ها آموزش دهم که حیوانات نیز می فهمند و شعور دارند؛ در واقع خواستم ادب و معرفتی که حیوانات نسبت به ائمه معصومین دارند را در قالب داستان در کل این مجموعه روایت کنم.

وی افزود: چون برای بچه ها موضوع حیوانات جذاب است فکر کردم می توان از طریق این موضوع پیام هایی را نسبت به وفاداری، مهرورزی و محبت حیوانات نسبت به ائمه به کودکان منتقل کرد، لذا سعی داشته ام توصیفات قابل فهمی را برای بچه ها در کل این پنج مجموعه به قلم بیاورم.این نویسنده همچنین خاطرنشان کرد: پنج مجلد این مجموعه داستان حیواناتی است که به نوعی ادب خود را به مقام ائمه مصومین نشان داده اند. «اسبی که دو بال داشت»، «در حلقه شیرها»، «شتری که با وفا بود»، «شیری که سلام کرد»، «وقتی آهو خانم به تله افتاد» عناوین مختلف مجموعه «با ادب چون...» هستند که توسط سوره مهر منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط