loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«کمبود» راهی کتابفروشی ها شد

انتشارات مرتبط : ققنوس

«کمبود»، با نگاهی به کمبود های فردی و اجتماعی با ترجمه حسن علیخانی رنانی از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد.

یکشنبه 31 تیر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبر گزاری تسنیم، «کمبود» با نگاهی به کمبود های فردی و اجتماعی نوشته سند هیل مولای ناتات و الدار سفیر با ترجمه حسن علیخانی رنانی از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد.

کمبود معنای فراگیر و گسترده ای دارد و می توان آن را به چیزهای بسیاری نسبت داد. اما در نگاه کلی، کمبود یعنی کم داشتن، یعنی پیشی گرفتن نیاز ها و خواسته ها بر داشته ها همه ما درگیر کمبود های گوناگونی هستیم؛ این کمبود ها دست ما را می بندند و نمی گذارند به آنچه می خواهیم دست یابیم.

برای شناخت کمبود و عمق و گستردگی آن این کتاب راهگشاست و نشان می دهد اثر کمبود بسیار فراتر از آنی است که تاکنون می پنداشته ایم. و همچنین برای مبارزه با کمبود های فردی و اجتماعی راهکارهای چندی به ما نشان می دهد.

این کتاب افزون بر آنچه ارائه کرده، خاطره های بسیاری از زندگی فردی و اجتماعی به یاد ما می آورد، ایده های بسیاری به ما می دهد، و می تواند جرقه اندیشه های بسیاری را بزند؛ نگاه متفاوت آن می تواند ما را به درک عمیق تری از کمبود های اقتصادی و اجتماعی و حتی سیاسی و فرهنگی برساند.

به دلیل تازگی مباحث، نویسندگان سخن خود را به زبانی ساده بیان کرده اند تا هم متخصصان و سیاست گذاران بتوانند از آن استفاده کنند و هم دیگر مردمان کنجکاو. امید است که هر دو گروه توجه لازم را به مسئله کمبود بکنند.

در مقدمه این کتاب آمده است: «این کتاب درباره «عملی در حال شدن» است، تلاشی است برای کاوش در بنیادهای روان شناسی کمبود و به کارگیری این کاوش در فهم گستره ومسیعی از پدیده های اجتماعی و رفتاری. بیشاتر این کتاب بر پایه پژوهشی اصلی است که در موقعیت های گوناگون انجام گرفته است... این کتاب قرار نیست حرف آخر را بزند بلکه قرار است مسئله ای بسیار قدیمی را در نگاهی تازه واشکافی کند، چرا که این مسئله هنوز جای تامل دارد، هر زمان که راه تازه ای برای فکر کردن گشوده می شود می توان معنا های تازه ای از آن برون کشید، می توان ابعاد دست نخورده ای گشود و می توان پیامد های نویی کشف کرد.»

کمبود (نگاهی به کمبودفردی واجتماعی) در 310 صفحه و شمارگان 100 نسخه به قیمت 25 هزار تومان منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط