loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

باز آفرینی قصه های فولکلور فارسی برای بچه ها در یک مجموعه

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : اسدالله شعبانی

مجموعه «هل ام بده قل ام بده» با عناوین «قلقله زن قل زد و رفت»، «یه درو نبستی نمکی»، «موش و مداد ناقلا»، «خاله نازی پوست پیازی»، « کلک نزن، چاخان نگو» از اسدالله شعبانی به دوستداران یار مهربان معرفی می شود.

دوشنبه 1 مرداد 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر،اسدالله شعبانی درباره این مجموعه اظهار کرد: این کتاب ها بازآفرینی از قصه های فولکلور فارسی است که در مناطق مختلف کشور خوانده می شده و هنوز هم خوانده می شوند.
وی افزود: در حقیقت این کتاب ها مجموعه ای از قصه ها و حکایات قدیمی و عامیانه است که در ادبیات شفاهی مردم رایج است. این حکایت ها با ویژگی آموزشی و زبان آموزی برای کودکان نوشته شده است تا کودکان به کتاب و کتاب خوانی علاقه مند شوند.


شعبانی ادامه داد: حکایت ها و مثل های این مجموعه را به زبان امروزی بازنویسی و با تغییر در فرم آنها و اضافه کردن بازی و روایت منظوم و بالا بردن مهارت نمایشی سعی کردم این مجموعه را برای کودک امروز دارای جذابیت کنم.
این نویسنده بیان کرد: لذت بردن کودکان از خواندن این قصه ها اصلی ترین محور فعالیتم بوده است به نوعی که پشت تمام این قصه ها نوعی بازی کلامی وجود دارد زیرا معتقدم بازی های کلامی یکی از جذاب ترین عامل های علاقه مند کردن کودکان به کتاب خواهند بود.

در یکی از مجموعه ها(کلک نزن، چاخان نگو) نویسنده اینگونه نوشته است:
گربه ناز ناقلا
پا به زمین،سر به هوا
تا هوس موش کرد
پرنده را فوری فراموش کرد.
پرنده شد برنده
پرید و رفت با خوش حالی،با خنده


مجموعه «هل ام بده قل ام بده» با عناوین «قلقله زن قل زد و رفت»، «یه درو نبستی نمکی»، «موش و مداد ناقلا» «،«خاله نازی پوست پیازی» و « کلک نزن، چاخان نگو» است که تمامی مجلد ها به قیمت چهار هزار تومان توسط سوره مهر عرضه شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط