loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«اعجاز علمی قرآن کریم» منتشر شد

-"اعجاز علمی قرآن کریم" با مجموعه مقالاتی از زغلول بخار، نظمی خلیل ابوعطا، منصور العبادی و هارون یحیی و ترجمه علی عباسی و آیت اله خزائی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

دقایق علمی موجود در قرآن کریم تا پیش از اکتشافات نوین دانشمندان علوم طبیعی در یکی دو قرن اخیر، ناشناخته باقی مانده بود اما با پیشرفت ها و دستاوردهای علمی جدید علمی و مطابقت آیات علمی قرآن با آن، نمود تازه ای از اعجاز کلام خدا به نام اعجاز علمی رخ داد تا جایی که در این باره کتاب ها و مقالات بسیاری نگاشته شد و در دانشگاههای معتبر جهان اسلام مانند دانشگاه الازهر مصر و دانشگاه بیروت رشته تازه ای را به نام اعجاز علمی قرآن کریم راه اندازی کردند.

یکی از مهمترین پایگاههای اینترنتی در این باره، پایگاه "اعجاز علمی قرآن و سنت" به نشانی www.55a.net است که مقالات متعددی در این باره منتشر کرده است. مترجمان پس مطالعه مقالات، تعدادی از مقالات وزین تر آن را انتخاب و سپس به فارسی ترجمه کرده اند.

نویسندگان این مقالات همگی از مشاهیر علمی جهان اسلام و صاحب تألیفات متعدد در زمینه علوم قرآنی و دارای مدارج بالای علمی در علوم طبیعی هستند.
مترجمان این مجموعه مقالات، ابتدا به زندگی علمی و تألیفات نویسندگان مقالات پرداخته و سپس مقالات منتخب آنها را ترجمه کرده اند.

زغلول راغب محمد بخار (دکترای زمین شناسی از دانشگاه ولز انگلستان و مدیر مرکز آموزش عالی فیلد در انگلیس)، نظمی خلیل ابو عطا (دکترای فلسفه گیاه شناسی و مدیر کنونی مرکز خدمات فنی و تکنولوژی ابن نفیس بحرین)، منصور العبادی (استاد دکترای مهندسی برق از دانشگاه و سیکونس ـ مادیسون آمریکا و مهندسی ارتبطات در دانشگاه علوم و تکنولوژی اردن) و هارون یحیی (از متفکرین برجسته ترکیه و از منتقدان جدی داروینیسم، صهیونیسم و فراماسونری که آثار بسیاری از وی منتشر شده است) اندیشمندانی هستند که در این کتاب، برخی از مقالات آنها درباره اعجاز علمی قرآن ترجمه شده و در این کتاب آمده است.

"اعجاز علمی قرآن کریم" در 207 صفحه، شمارگان 2 هزار نسخه و به قیمت 21 هزار از سوی دفتر نشر معارف روانه بازار کتاب شده است. این کتاب در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

جمعه 11 تیر 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط