loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب خاطرات برادر بزرگتر امام خمینی به چاپ ششم رسید

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : محمدجواد مرادی نیا

این کتاب شامل خاطرات آیت الله مرتضی پسندیده برادر بزرگ امام خمینی می باشد که پیرامون حوادث و رخداد های گوناگون یک قرن گذشته به رشته تحریر در آمده و به تازگی به چاپ ششم رسیده است.

سه‌شنبه 2 مرداد 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، کتاب «خاطرات آیت الله پسندیده» به کوشش محمد جواد مرادی نیا حاصل استخراج صحبت های ضبط شده آیت الله پسندیده برادر بزرگ امام خمینی (ره) است که از دو بخش تاریخچه دان امام (ره) و گوشه هایی از تاریخ معاصر ایران برخوردار است.

تاریخچه خاندان امام (ره) به معرفی، جد بزرگ، جد، عمو... و اطلاعاتی تاریخی از پیشینیه شهرستان خمین در طول یک قرن گذشته می پردازد. بخش دوم نیز شامل خاطرات پراکنده ای از حوادث سیاسی یکصد سال گذشته و حوادثی چون: جزییات کودتای 1299، ناگفته هایی از ماجرای کشف حجاب، حوادث مربوط به کودتای 28 مرداد، تبعید امام به ترکیه و همچنین تلاش های آمریکا برای رهایی گروگان های خود در تهران و ... است.

اما خاطرات بخش نخست این اثر که حاوی اطلاعات گسترده ای درباره شجره نامه خاندان امام(ره) است، از جهت منحصر به فرد بودن اطلاعات آن از اهمیت کم نظیری برخوردار است؛ علاوه بر آن، مخاطبان می توانند با مطالعه این خاطرات آگاهی جامعی نسبت به برخی از عوامل اساسی شکل دهنده شخصیت امام (ره) و جغرافیای تاریخی و سیاسی شهرستان خمین کسب کنند.

آیت الله سید مرتضی پسندیده در 1313 هجری قمری (7 سال پیش از تولد امام خمینی) در شهرستان خمین متولد شد و در سال 1375هجری شمسی (7 سال پس از ارتحال امام) نیز درگذشت.


بخشی از کتاب : «سید مرتضی پسندیده در دوران حکومت پهلوی به سر دفتری اسناد رسمی وازدواج اشتغال داشت در کنار این شغل تلاش در جهت ارتقای شهرستان خمین نیز از ان جمله است در ان سالها با نامه نگاری به وزارت کشور ونخست وزیری با استفاده از نفوذ خوددر دولت مصدق کوشید تا خمین از شهرستان درجه چهار به درجه سه ارتقا یابد.در سالهایی که برادرش خمینی انقلاب را پایه گذاری کردو پس از سلسله ای از حوادث به خارج از ایران تبعید شد. در پی بازداشت امام در ۱۵ خرداد۱۳۴۲ واکنش نشان داد و هدایت حرکت اعتراضی مردم خمین را به عهده داشت.در۲۹.دی ماه سال ۱۳۵۸ امام خمینی ایت الله پسندیده را وکیل ووصی خود انتخاب نمود در جمیع امور خصوصا وجوه شرعی. سید روح الله خمینی پیش از انقلاب از شاگردان آیت الله پسندیده بود. کمک کردن به گرفتن حکم مرجعیت روح الله خمینی از مراجع تقلید زمان یکی از دیگر فعالیت های وی بود.»

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط