loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آیین رونمایی مجموعه شعر «پنجه بر پیشانی» در حوزه هنری

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : غلامرضا شکوهی

مراسم یادبود غلامرضا شکوهی، شاعر آیینی اهل خراسان، به مناسبت نخستین سالروز درگذشتش به همراه رونمایی از آخرین مجموعه غزل وی با عنوان «پنجه بر پیشانی» در حوزه هنری برگزار می شود.

دوشنبه 8 مرداد 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، شکوهی از جمله شاعران پیش کسوت خراسانی بود که سالیان دراز به فعالیت های فرهنگی و هنری پرداخته و شاگردان زیادی را نیز تربیت کرده بود.

به مناسبت نخستین سالروز رحلت این شاعر آیینی، مراسم یادبودی به همراه رونمایی از آخرین مجموعه غزل وی با عنوان «پنجه بر پیشانی» که از سوی انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده برگزار می شود.

مراسم یاد شده ساعت 16 روز شنبه 13 مردادماه در سالن مهر حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ با حضور هنرمندان و شاعران آیینی از جمله سیدعلی موسوی گرمارودی، محمدعلی مجاهدی، علی انسانی، یوسف علی میرشکاک، علی رضا قزوه، مصطفی محدثی خراسانی، ناصر فیض، مرتضی امیری اسفندقه و سعید بیابانکی برگزار می شود.

غلامرضا شکوهی شاعر آیینی خراسانی سال گذشته در تهران دار فانی را وداع گفت. به همین بهانه هم زمان با سالروز رحلت این شاعر آیینی مراسم یادبودی در حوزه هنری برگزار خواهد شد.

کتاب «پنجه بر پیشانی» سروده های غلامرضا شکوهی، شاعر معاصر است که شامل 80 غزل با مضامین مختلف آیینی و عاشقانه سروده شده است.

در یکی از غزلیات کتاب آمده است:

پلکِ خورشید تکان خورد و سحرزاد آمد

وقتی از درزِ لب پنجره‏ات باد آمد

باد خاکستر شب را به سر جارو برد

آسمان یاد نگاه تو که افتاد، آمد

بر لب تخت تو چون دایه امید نشست

تکه ای از گل خورشید پری‏زاد آمد

صبح با نغمة خمیازه‏ات از خواب پرید

تخت از شرمِ تکان تو به فریاد آمد

باز فنجان که لبِ سرخ تو را می بوسید

باز آیینه که با روی تو گُل داد آمد

آن قدر خوردن صبحانه تو شیرین بود

که به رؤیایِ سر میز تو فرهاد آمد...

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط