loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات یک خلبان هوانیروز از رقص دلفین ها

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : حجت شاه محمدی

کتاب «رقص دلفین ها»؛ خاطرات سرهنگ خلبان غلامرضا علیزاده نیلی به کوشش حجت شاه محمدی برای پنجمین بار منتشر شد.

دوشنبه 8 مرداد 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، کتاب «رقص دلفین ها» که به خاطرات سرهنگ خلبان غلامرضا علیزاده نیلی در جنگ تحمیلی می پردازد شامل خاطراتی همچون مبارزه هوایی ، فاو، امشب اهواز سقوط می کند، کابل های برق، قاب عکس و … است.

خاطرات سرهنگ غلامرضا نیلی در این کتاب به صورت حکایات و قصه های کوتاه تدوین شده اند. خاطرات به ترتیب از زمان بروز ناآرامی های انقلاب در پادگان ها شروع شده و تا پایان به ترتیب زمان وقوع شان ادامه یافته اند.

نام کتاب از یکی از خاطرات آن وام گرفته شده است. این خاطره به گشت زنی بالگرد هوانیروز در خلیج فارس برای تامین امنیت کشتی های تجاری ایران، برمی گردد که طی آن نیلی که محو تماشای رقص دلفین های خلیج فارس شده، ناگهان متوجه می شود فیوز الکترونیکی موشک های بالگرد فعال نیست و در صورت درگیری با هواپیما های عراقی، نمی تواند از موشک هایش استفاده کند. پس باید برای فعالسازی شان به پایگاه برگردد.

در این بخش از کتاب آمده است:«سایه جزیره که از دور مشخص شد، پیام بی سیمچی به گوشم رسید.

ـ سریع تر بیایید. نوبت گشت شماست.

بدون آنکه در جزیره فرود بیاییم، به دنبال بالگرد نیروی دریایی به سمت منطقه گشت ادامه پرواز دادیم. از خوشحالی سر از پا نمی شناختم. این بار، تماشای رقص دلفین ها برایم لذت دیگری داشت. در گروه های چندتایی به روی آب شیرجه می رفتند. یکی از آن ها رقص کنان لحظاتی را به روی آب حرکت کرد.

ـ چقدر قشنگ هستند.

عباس زاده جوابم را نداد. اما چیزی پرسید که به صندلی میخکوب شدم.

ـ غلام دستگیره برق موشک ها را وصل کردی؟

چاره ای نبود. می بایست هرچه سریع تر به جزیره بازگشته و اتصال برق موشک ها را برقرار می ساختم، در غیر این صورت در مقابل خطرات احتمالی، قدرت هیچ گونه دفاعی از خود را نداشتیم. چیزی را بهانه کرده و به خلبان نیروی دریایی، اعلام وضعیت اضطراری کردم.

دقایقی بعد، با آمادگی کامل به سمت محل مأموریت به پرواز درآمدیم.

این بار با نگاه به دلفین ها که آرام شده بودند، عباس زاده را مخاطب قرار دادم.

ـ خوش به حال ما که می توانیم پرواز کنیم.»

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط