loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«دوئل» یا «طعم ساندیس»

این کتاب، مجموعه‌ای از طرح‌های گرافیکی میثم محمد حسنی را دربر می‌گیرد که با موضوع جریان فتنه سبز، پیش از این و طی یکسال گذشته در مطبوعات و فضای سایبری منتشر شده است.

حوادث و جریانات پس از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری و به دنبال آن جریان فتنه سبز، سبب آن شد که هر قشری به نحوی به روایت فتنه اخیر بپردازد. در این میان در کنار کتاب‌های مختلف نوشته شده شاید بیش از همه طراحان و کاریکاتوریست‌ها بودند که این جریان را به شکلی گیرا و حتی در تمسخر سران فتنه به عرصه نمایش گذاشتند.

در همین ارتباط، بسیاری از این افراد از همان آغاز در فضای سایبری با تصاویر و نوشته‌های خود به روایت گسترده این موضوع پرداختند و هم‌اکنون که فتنه اخیر رو به خاموشی گذاشته، همین دل‌نوشته‌ها در قالب متن و یا تصاویر به صورت منسجم‌تر در اختیار مخاطبان قرار گرفته‌ است؛ جریانی که همچنان نیز ادامه دارد.

آثار مکتوبی چون «نه ده»، «جنبش سبز مخملی» از جمله این آثار محسوب می‌شوند که پیش از این به بازار کتاب عرضه شده است. در عین حال آنگونه که خبر می‌رسد کتابی دیگر در این حوزه و در قالب تصویر به زودی به زیر چاپ خواهد رفت.

این کتاب که قرار است با عنوان احتمالی «دوئل» یا «طعم ساندیس» منتشر شود، مجموعه طرح‌های گرافیکی میثم محمد حسنی را دربر می‌گیرد که پیش از این و طی یکسال گذشته و درجریان فتنه پس از انتخابات طراحی شده است. همچنین محمدحسنی این تصاویر را به مراتب در وبلاگ شخصی خود و یا در روزنامه‌ها منتشر کرده است.

این کتاب همچنین در کنار پوسترهای سیاسی، مجموعه‌ای از طرح‌های مذهبی و دفاع مقدس محمدحسنی را نیز در برخواهد داشت. با این حال بخش بیشتر این کتاب را طرح‌های سیاسی مرتبط با فتنه پس از انتخابات شامل خواهد شد.

در جایی حسین قدیانی در ارتباط با طراح این کتاب می‌نویسد: «...وقتی شیپور جنگ نرم نواحته شد، مرد از نامرد شناخته شد و "طعم ساندیس" شکوفه زد و میوه داد درخت طیبه بصیرت. ۸ سال دفاع مقدس بهترین مجال بود برای بسیجیان خمینی تا نشان دهند مردند و اهل درد و ۸ ماه دفاع مقدس بهترین جلوه بسیجیان خامنه‌ای بود. نسلی که میثم محمد حسنی فقط یکی از آنهاست. در روز و در "فضای خیابان" می‌خروشید علیه حرامیان که حتی به خیمه عباس هم رحم نکردند و در شب، در خلوت شب، در دل سکوت، رزمنده می‌شد این بار در ‌فضای سایبر‌. بیم ندارم اعتراف کنم نسل ما یک دستش "علم" بود، یک دستش "قلم".... ملاک حال فعلی افراد است که به خوبی در کتاب "طعم ساندیس" تصویر شده. میثم محمد حسنی جوانی است همواره در حال "دوئل". دو دل نیست در انتخاب میان "تاریکی" و "نو". سرباز سپاه ماه است و دلداده روشنایی. دیده‌ام بی‌تابی‌اش، بی‌خوابی‌اش را در خط مقدم اینترنت. میثم "طرح" نمی‌زند، دم در "نی" می‌زند و از "طعم ساندیس" دم می‌زند...».

گفتنی است که محمدحسنی در ایام فتنه پس ازانتخابات۸۸ با ارائه طرح‌های گرافیکی، نقش مهمی در روشنگری جریانات اخیر داشت و طرح‌های او با استقبال بسیار زیادی رو به رو شد تا جایی که بارها از جانب برخی حامیان جریان فتنه تهدید شد و حتی چند مرتبه وبلاگ شخصی وی توسط همین حامیان فتنه هک گردید.

بر این اساس آنگونه که خبر می‌رسد این کتاب بزودی با حمایت‌ و هزینه مؤسسه عاشورا در 104 صفحه به صورت تمام رنگی، منتشر خواهد شد.

شنبه 12 تیر 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط