loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ در رهنمودهای رهبر

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای

چاپ نخست کتاب «فرهنگ و عرصه فرهنگی (اصول، مبانی، ضرورت‌ها و )» از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، گردآوری و تنظیم شده توسط موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، از سوی همین موسسه منتشر و روانه بازار نشر شد.

این اثر، بحث فرهنگ و عرصه فرهنگی را از کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی ـ‌که به اعتراف فرهنگ‌شناسان، احاطه و تسلط عمیق و گسترده‌ای با این مقوله دارندـ در معرض افکار و اندیشه مردم مسلمان، به‌ویژه جوانان و دانشجویان قرار می‌دهد.

فرهنگ مثل آب، هوا و غذا، از ضروریات زندگی است. فرهنگ شکل و شیوه زندگی، آداب و رسوم و عادات مردم است. فرهنگ تجلی باورهای یک ملت در عرصه حیات فردی و اجتماعی است. به همین جهت مثل آب و هوا و غذا، هرچه پاک‌تر و سالم‌تر و مقوی‌تر باشد، آن ملت، با نشاط‌تر، سالم‌تر و سعادتمند خواهد بود.

شیاطین، که به آلوده کردن انسان‌ها به انواع گناهان و رذالت‌ها و پستی‌ها و پلشتی‌ها، همت بسته‌اند؛ فرهنگ را بهترین راه برای آلوده‌سازی یافته‌اند. آنان تلاش کردند تا با خلق افکار و نظریات و تئوری‌های مادی، انسان‌ها را از درون تهی و از خالق خود دور سازند. در کنار آنان، مغزهای با استعداد، کوشش کردند تا با اختراع و تکمیل وسایل ارتباط‌

شنبه 12 تیر 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط