loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجلیل از یک ناشر به پاس سال ها مجاهدت فرهنگی

انتشارات مرتبط : دارالکتب الاسلامیه

مراسم بزرگداشت مرتضی آخوندی مدیر انتشارات «دارالکتب اسلامیه» همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی و به پاس هفتاد سال مجاهدت فرهنگی با حضور چهره های مختلف فرهنگی برگزار شد.

سه‌شنبه 9 مرداد 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، در این مراسم، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام، محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، محمد رجبی، میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، محمد حمزه زاده قائم مقام حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، عبدالحمید قره داغی، مدیرعامل انتشارات سوره مهر، حجت الاسلام محمدرضا زائری، همایون امیرزاده، علی اکبر اشعری، امیرمسعود شهرام نیا و ... حضور داشتند.

مرتضی آخوندی مدیر انتشارات «دارالکتب اسلامیه» در سخنانی ابراز داشت: من قابل این همه تقدیر و تجلیل نیستم، ولیکن این آثار آل محمد(ص) است که قابل است، بنابراین این مراسم هم بزرگداشتی برای علوم آل محمد(ص) است.

به گفته وی، من خودم را شایسته این همه محبت دوستان نمی دانم اما اگر بخاطر کتاب های دینی و علوم آل محمد(ص) باشد به جاست ولی من قابل این همه لطف نیستم.

آخوندی بیان داشت: کار انتشارات با فعالیت ابوی مرحومم آغاز شد زمانی که بنده هنوز متولد نشده بودم، اصل کار این بود که آثار مکتوبی را که برای شیعه است و به ایشان رسیده اعم از کتاب های مرجع و یا آثاری که به شکل تفاسیر و روایات هستند همه بتواند در جهان اسلام نشر یابد.

مدیر «دارالکتب اسلامیه» با تاکید بر اینکه بنده نیز دنباله رو پدر مرحومم هستم تصریح کرد: ما ناشران مسئولیت بزرگ و سنگینی داریم. اما گاهی می بینم عده ای با مسئولان ارشاد بحث می کنند که مقابل آزادی ما را چرا گرفته اید! این گلایه در حالی است که می بینیم ما حتی در روایات هم داریم که غذای روح باید سالم باشد، باید به تاریخ مصرف آن دقت کنیم همانند غذایی که به جسم می رسانیم، باید در خوراک فکری هم دقت کنیم، تا آنچه قرار است به مغز ما برسد را ارتقا دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه متاسفانه در صنف نشر کسانی هستند که حتی از بردن نام خدا هم ابا دارند تاکید کرد: ما باید در انتخاب کتاب و انتشار آن دقت کنیم. خداوند می فرماید وقتی در گرداب فتنه افتادید حتما به قرآن رجوع کنید، ما وظیفه داریم امثال این ها را نشر دهیم همان آثاری که می تواند مشکلات مارا رفع کند البته در قبال عمل به آن.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط