loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار «راه» چهل و هفت

چهل و هفتمین شماره مجله راه با دو پرونده درباره «امام خمینی» و «فتنه 88» در 128 صفحه منتشر شد. پیش از این دو پرونده، در بخش گزارش‌های خبری این شماره خلاصه ای از سخنرانی های یوسفعلی، حسن عباسی، نادر طالب زاده، جواد محقق، ابوالقاسم طالبی و... در نشست اصحاب هنر و رسانه انقلاب در ورامین در 15 خرداد منتشر شده است. در این بخش همچنین گفتگویی کوتاه با حجت الاسلام جهانشاهی درباره آخرین وضعیت تحصن ایشان در حرم حضرت عبدالعظیم چاپ شده است.

اما «خودساخته در وسط میدان» عنوان مقاله ای است درباره وجود تمایز امام از دیگر هم‌سلکان به قلم مهدی همازاده. در پرونده ویژه امام همچنین گفتگوهایی چاپ شده با آیت الله مهدوی کنی، آیت الله یزدی و آیت الله خزعلی درباره درس حضرت امام در مسجد سلماسی قم در سالهای قبل از 1342.
«در حد انرژی هسته ای» عنوان گفتگویی است با مسعود رضایی تاریخ نگار درباره نامه حضرت امام به سید حمید روحانی پیرامون نگارش تاریخ انقلاب و روحانیت مبارز. در بخش «سیاست ما عین دیانت ماست» هم سخنان امام در باره پنج روحانی موثر بر شکل گیری شخصیت امام گردآوری شده است.
«کوره ریخته گری هویت» عنوان مقاله ای است از میثم شیروانی درباره تاثیر انقلاب اسلامی بر هویت جدید ایرانی." پیش فرمان تو خود رنجبران بسته کمر" هم نوشتاری است از علی داوودی با موضوع امام در شهر معاصر و "سیمای مسیحایی" تحلیل سیدمحمدرضا میری است از حضور عکس امام در زندگی روزمره مردم.
«یک کودتای تئوریک رخ داد» عنوان گفتگویی است با دکتر رزاقی درباره تلاش برای به فراموشی سپردن اندیشه های اقتصادی امام و اهداف انقلاب زیر تئوری های اقتصادی مرسوم. پس از این گفتگو مطلبی چاپ شده با عنوان "شمال از شمال غربی" که گزیده ای است از مواضع اقتصادی مجله بیان که در سالهای ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی به مدیر مسؤولی علی اکبر محتشمی منتشر می شد و جزو مجلات منتقد به حساب می‌آمد.
نعمت الله سعیدی در این بخش از مجله با مقاله ای با عنوان «آن پیرمرد حباب‌شکن» حضور دارد.
اما پرونده فتنه 88 که با عنوان کلی «علیه شورش اشراف» چاپ شده، با مقاله «فتح مبین» شروع می‌شود که مقاله ای است درباره نحوه برخورد رسول الله و امیرالمومنین با سران فتنه. در این پرونده همچنین مقاله ای درج شده با عنوان «تقلب؛ جامعه شناسی یک دروغ» که بخشی از کتاب «جامعه شناسی 22 خرداد» کتاب تازه منتشر شده پرویز امینی است.
در پرونده علیه شورش اشراف همچنین متن کامل صحبتهای فائزه هاشمی در نخستین روزهای فتنه 88 و همچنین متن کامل فیلم تبلیغاتی کروبی و اظهارات روشنفکران حامی او جهت ثبت در حافظه تاریخی ملت ایران پیاده و چاپ شده است.
بخش جهان این شماره راه اختصاص دارد به مقالاتی از نویسندگان جهان عرب در تحلیلی فتنه 88. "فقرا نتیچه انتخابات را قطعی کردند"، "ایران رآکتور می‌سازد ما سالن رقص"، "تاملاتی درباب نسبت اعراب با دموکراسی" و... عناوین این بخش مجله و فهمی هویدی و عزمی بشاره از نویسندگان این مطالب هستند.
بخش طنز این شماره راه گزیده مطالب وبلاگ "تقلب سبز" است که در دوره انتخابات فعال شده بود. "اعتراف سبز" هم گزیده وب‌نوشته های مخالفان احمدی نژاد درباره سلامت انتخابات و شکست موسوی است.
در این شماره راه همچنین بخش پنجم دست‌نوشته‌های آقای جهانشاهی در بازداشتگاه ذیل عنوان "دوگانه بی‌عرضگی و پدرسوختگی" چاپ شده است.
سرمقاله این شماره راه با عنوان «غربال یا آهن ربا» چاپ شده که نقد وحید جلیلی است بر سیاست‌های جذب رسانه‌های گروهی ایران.
برای تهیه نشریه علاوه بر فروشگاههای دفتر نشر معارف تهران و قم و سایت پاتوق کتاب می توانید با شماره های ۰۲۱۶۶۹۶۸۸۹۷و ۰۲۱۶۶۹۶۸۸۹۸ و 09356339825 تماس بگیرید.

چهارشنبه 16 تیر 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط