loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«رمان تیک» در بازار کتاب/معرفی 130 رمان در یک اثر

انتشارات مرتبط : شفق

کتاب «رمان تیک» با هدف معرفی آثار داستانی قابل استفاده برای نوجوانان با موضوعات تربیتی روانه بازار کتاب شد.

جمعه 12 مرداد 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری مهر، کتاب «رمان­ تیک» که پنجمین جلد از مجموعه تربیت با کتاب است و والدین و مربیان می توانند با توجه به اطلاعات موجود در این اثر، کتاب هایی را به فرزندان و متربیان خود برای مطالعه توصیه کنند از سوی انتشارات شفق منتشر شد.

رمان تیک دستاورد کوششی است برای شناسایی داستان­های مناسب نوجوانان با رویکرد تربیتی؛ که 130 عنوان کتاب داستان را به خوانندگان خود معرفی می کند.

هدف از این پژوهش و تولید این اثر، معرفی کتاب­های دارای بهره ­های تربیتی برای نوجوانان با روحیه ­های مختلف و با مسئله ­های تربیتی ویژه بوده است.

برای گزینش کتاب­های معرفی شده در این مجموعه کوشیده شده است تا کتاب­های انتخاب ­شده از نظر جذابیت سطح قابل قبولی داشته باشند. آن­گاه به این نکته توجه شد که کتاب دست­کم یک بهرۀ تربیتی برای خواننده نوجوان داشته باشد.

گروه تدوین کننده این مجموعه درباره چگونگی تدوین این کتاب بیان داشته است: برای تدوین این اثر 250عنوان کتاب با معیارِ «داشتن بهرۀ تربیتی» از میان حدود 600 عنوان کتاب داستان برای ارزیابی انتخاب شده و در ادامه تعدادی از کارشناسان داستان نوجوان، کتاب­های انتخاب­ شده را ارزیابی کردند. پس از پایان ارزیابی ­ها، بسیاری از کتاب­های بررسی شده به دلیل پائین بودن جذابیت، نداشتن بهرۀ تربیتی، و یا آسیب­های موجود در آنها حذف شدند. در این میان، رمان­های خارجی زیادی به­ خاطر فرهنگ غربی حاکم بر آنها کنار گذاشته شدند. با این همه، کتاب­شناسی تعداد محدودی از داستان­های دارای آسیب جزئی در این کتاب آورده شده است. اینها مواردی هستند که به گمان ما آسیبشان چندان جدی نیست، و با تدبیر و هوشمندی مربی می­توان آن را جبران کرده و از نکات مثبت کتاب بهره برد. تنها کاری که باید کرد، هشدار به مربی دربارۀ این آسیب­ها است که در بخش پایانی معرفی این کتاب­ها، با عنوان «آسیب­شناسی» انجام شده است.

«رمانتیک» در شش بخش داستان های اجتماعی، داستان های مربوط به انقلاب اسلامی، داستان های تاریخی، داستان های تخیلی، زندگینامه و داستان های مربوط به دفاع مقدس در 345صفحه چاپ شده است.

لازم به یادآوری است مجموعه «تربیت با کتاب» در قالب 5جلد با عناوین کتابخانه تربیتی مربیان(جلد اول)، کتابخانه معرفتی مربیان(جلد دوم)، کتابخانه والدین(جلد سوم)، کتابخانه نوجوان(جلد چهارم) و رمانتیک(جلد پنجم) آماده چاپ شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط