loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «همه زندگی می کنند اما ما هرگز» و دگرگونی یک خانواده در قرن بیستم

رمان «همه زندگی می کنند اما ما هرگز» داستانی است درباره خانواده ای که در یک کشور با دگرگونی عظیمی در قرن بیستم به مبارزه می پردازد.

پنجشنبه 18 مرداد 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری فارس، جنگ، ناسیونالیسم، چوبه دار همگی به صورت غیر قابل پیش بینی در زندگی برخی از افراد اتفاق می افتد. رمان «همه زندگی می کنند اما ما هرگز» داستانی است درباره خانواده ای که در کشور با دگرگونی عظیمی به مبارزه می پردازند.

در دوران بچگی من، مادر و پسری را می شناختم که اسیر یک مرد بریتانیایی شده بودند. این داستان شخصیتی به نام مشکین (Myshkin) و مادرش Gayatri است. آنها افرادی هستند که در شورش های علیه آداب و رسوم اجنبی بدنبال آزادی هستند. آزادی از هر گونه قید و بندی که اجنبی ها در هند اعمال می کردند، خواست همه مردم هند بود. نبرد و مقابله با حکومت استعمارگر انگلستان آغاز شده بود و در همان زمان نازی ها در آلمان به روی کار می آیند. در این بحبوحه آشوب دو نفر با دیدگاهای متفاوت به زندگی، نظر های خود را بیان می کنند.

مشکین با نگاهی عمیق به جهان زندگی خود را رها کرده بود و او با ارتباط میان غم و اندوه در سرزمین مادری خود (هند) و جنگ جهانی فهمید که حس میهن پرستی بر همه چیز اولیت خواهد داشت.

نویسنده این رمان با خلق شخصیت های مختلف در داستان خود به صورت ریشه ای به مسائل آن دوران پرداخته است. او مرد و زنی را معرفی می کند که به دام افرادی خطرناک در دورانی سخت و طاقت فرسا گرفتار می شوند.

این رمان بر پایه رخدادهای قرن بیستم نگاشته شده است و در اصل به ناسیونالیسم بیش از حد در میان مردان هند امروزی اختصاص دارد اما باید در نظر داشت که سیمای دیگر از قدرت ساختاری از سیاستمداران معاصر را نشان می دهد. نویسنده به صورت بسیار زیبا چگونگی گرفتار شدن خانواده ها را در مسائل و مشکلات در قالب یک داستان خانوادگی بیان می کند. در این رمان بحث بر روی آزادی، عشق، ناسیونالیسم، جنگ و نزاع وغیرو به صورتی هیجان آور است.

نویسنده این کتاب خانم Anuradha Roy رمان نویس، خبرنگار و ویرایشگر هندی است. او تاکنون چهار رمان را به رشته تحریر در آورده است. خانم Roy نوجوانی خود را در شهر حیدر آباد هند گذرانده و پس از آن به همراه خانواده به شهر کلکته مهاجرت می کند. دوران دبیرستان را در این شهر می گذراند و پس از آن در رشته زبان و ادبیات انگلیسی در دانشکده Presidency مشغول به تحصیل می شود. پس از اتمام دوره کارشناسی به دانشکده کمبریج انگلستان می رود و پس از چندی در دو دانشگاه کلکته و کمبریج مشغول به کار می شود. او از سال 2000همکاری خوبی را با ناشران برای انتشار آثار خود انجام می دهد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط