loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ساعت ۱:۲۵ دقیقه شب چه خبر بود؟

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : مریم احدپور

«از آسایشگاه بیرون آمدم. به هر اسیر یک جلد قرآن داده بودند و من همان لحظه از یک عراقی ساعت را پرسیدم و در صفحه اول قرآن نوشتم. دقیقا ساعت ۱:۲۵ شب به وقت بغداد، همراه بقیه سوار اتوبوس شده و عازم شدیم.»

یکشنبه 21 مرداد 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، کتاب «ساعت ۱:۲۵ شب به وقت بغداد» خاطرات اسیر آزاد شده، عادل خانی است. عادل خانی، پدر دو فرزند به نام های مسعود و مهسا است. او در منطقه جنوب و غرب، رودرروی عراقی ها ایستاد و در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۶۵ در منطقه حاج عمران به اسارت عراقی ها درآمد. وی برای بازگشت به ایران، چهار سال و سه ماه و پنج روز صبر و شکیبایی کرده است. نام خانی در ردیف جانبازان سی درصدی جنگ تحمیلی دیده می شود.

عنوان کتاب برگرفته از همان ساعت و دقیقه ای بود که عادل پس از چهار سال و سه ماه و پنج روز صبر و شکیبایی از اسارتگاه رها شده بود. بیان شیطنت ها در صادقانه ترین شکل ممکن از زبان عادل خانی از جمله مواردی بود که به جذابیت کتاب افزود. عادل همه حرف های گفته و نگفته را با مخاطبان در میان گذاشت.

روایت این کتاب به قلمی ساده و روان از دوران تحصیل خانی آغاز شد. همان دورانی که وی به صراحت و صادقانه، همه لحظه ها و روزها را روایت کرد. از روزهای سخت رفتن به مدرسه، چوب خوردن ها و نفرت از مدرسه و ناظم. خانی در هر لحظه از داستان که احساس می کرد باید موضوعاتی را اعتراف کند، از بیان آن اجتناب نکرده و همه مباحث را صادقانه برای تدوین گران بازگو کرده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:« روزهای سختی را می گذراندیم... بعثی ها برای زدن اسرا از کابل فشار قویِ لُخت شده و انواع باتوم و تسمه ماشین آلات سنگین استفاده می کردند. از بینی، گوش، مژه ها و زبان اسرا انبرقفلی آویزان می کردند و با انبردست دندان های اسرا را می شکستند. سربازان عراقی بچه ها را لخت کرده و آن ها را روی موزاییک می کشیدند. پوست بدنشان کنده می شد و می سوخت. پایمان را به فلک بسته و باسیم لخت شده به کف پایمان می زدند. مواد شوینده و پودر رختشویی را به خوردمان می دادند.»

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط