loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رونمایی از «دانه های انار»

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : حسین کرمی

مراسم رونمایی کتاب «دانه های انار» با حضور خانواده شهدا و جانبازان پنجشنبه 25 مردادماه در شهر بروجرد استان لرستان برگزار می شود.

سه‌شنبه 23 مرداد 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، این مراسم رونمایی با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار خواهد شد.

کتاب «دانه های انار» شامل ۱۲ فصل است که به خاطرات آزاده حسین کرمی از سال 59 تا 69 درباره دفاع مقدس و اسارت می پردازد.

کرمی در مقدمه کتاب آورده؛ بارها و بار ها در خصوص نوشتن خاطرات دوران اسارتم تصمیم گرفتم؛ اما انگیزة کافی برای این کار نداشتم. زیرا اگر قرار بود خواندن آن باعث سرگرم شدن تعدادی از خوانندگان شود، عوامل سرگرم کنندة بسیار، از کتب مختلف تا سایت های متعدد و رسانه های صوتی و تصویری، برای این کار وجود دارد. به همین دلیل، به رغم اینکه برخی مطالب را در اسارت روی تکه کاغذهایی یادداشت کرده بودم، ضرورتی برای نوشتن احساس نمی کردم. اما وقتی شنیدم مُرادم به هم بندانم توصیه کرده که خاطرات خود را ثبت کنند دریافتم که نوشتن خاطرات اسارت صرفاً داستانی نیست که تعدادی خواننده را سرگرم و آن ها را مشغول کند. روایت اسارت عبرت ها و تجاربی دارد که با هزینه های بسیار به دست آمده و ثبت نکردن آن شاید مسئولیت داشته باشد.»

در بخشی از این کتاب میخوانیم:« قبل از ظهر، سوت گرفتن غذا به صدا در آمد . اما در آسایشگاه 13 همچنان بسته بود . از پشت پنجره یددیم عراقی ها با چند نفر از بچه های آسایشگاه های دیگر آمدند و در را باز کردند و گفتند غصعه های غذا را بیرون بگذارید.بعد هم در را بستند .یقین کردیم تنبیه ما فراتر از چند ساعت حبس و محرومیت از بیرون باش است .بچه هایی که برایمان ناهار آوردند ، به دستور عراقی ها ، سطل توالت را برای تخلیه و سطل آب را برای پر کردن بردند و آوردند.سهمیه غذا را هم نصف کرده بودند .البته خیلی هم بد نبود. ما به دلیل حبس شدن راکد بودیم و بی تحرک . با وضعیت پیش آمده و دسترسی نداشتن به سرویس های بهداشتی و .... شاید هم بهتر بود کمتر غذا بخوریم....»

گفتنی است انتشارات سوره مهر این کتاب را در 614 صفحه، قطع رقعی و با قیمت 40 هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط