loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جلد اول مجموعۀ «تاریخ تحولات سیاسی جمهوری اسلامی ایران» منتشر شد

جلد اول مجموعۀ «تاریخ تحولات سیاسی جمهوری اسلامی ایران» از سوی مؤسسۀ فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر و روانۀ بازار نشر شد.

چهارشنبه 24 مرداد 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری مهر، جلد اول مجموعه “تاریخ تحولات سیاسی جمهوری اسلامی ایران” از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر و روانه بازار نشر شد.

براساس این گزارش، جلد اول “تاریخ تحولات سیاسی جمهوری اسلامی ایران” به بررسی تحولات جمهوری اسلامی ایران از پیروزی انقلاب اسلامی تا تسخیر لانه جاسوسی پرداخته است که بازه زمانی ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تا ۱۳ آبان ماه ۱۳۵۸ را در برمی گیرد.
تحولات مهمی در این دوره تاریخی رخ داده است که از آن جمله می توان به تشکیل نهادهای انقلابی، برگزاری همه پرسی جمهوری اسلامی، تدوین و تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی، بحران آفرینی های ضدانقلاب و … اشاره کرد.
جلد اول کتاب “تاریخ تحولات سیاسی جمهوری اسلامی ایران” در قالب ۸ فصل، به بررسی موشکافانه این وقایع می پردازد.
فصل اول مربوط به وقایع قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، از دی ماه ۱۳۵۶ تا سرنگونی رژیم پهلوی و سپس استقرار نظام جمهوری اسلامی است و فصل دوم به موضوع تاسیس نهادهای انقلابی از جمله بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، جهادسازندگی، دادگاه های انقلاب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته امداد و کمیته های انقلاب اسلامی اختصاص دارد.
فصل سوم درباره تاسیس، عملکرد، فعالیت ها و فرجام کار حزب جمهوری اسلامی است و فصل چهارم به تبیین کارکردهای نماز جمعه در نخستین سال پیروزی انقلاب اسلامی اختصاص دارد.
بررسی روند تصویب قانون اساسی، ترور شخصیت های انقلابی توسط گروهک های تروریستی و بحران آفرینی های ضدانقلاب در کشور، مباحثی است که در فصول پنجم تا هفتم کتاب به آن پرداخته می شود.
فصل هشتم و پایانی نیز با عنوان صدور انقلاب اسلامی، به تاثیر انقلاب اسلامی در سطح منطقه و جهان اشاره کرده و الگوگیری مظلومان جهان از انقلاب اسلامی ایران برای مبارزه با استبداد را مورد واکاوی قرار می دهد. بازتاب انقلاب اسلامی در کشورهای جهان چون عراق، عربستان، بحرین، کویت، سوریه، مصر و … از دیگر مباحث فصل پایانی است.
گفتنی است جلد اول مجموعه “تاریخ تحولات سیاسی جمهوری اسلامی ایران” به قلم دکتر احمدرضا شاه علی و احسان موحدیان، توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و روانه بازار نشر شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط