loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شعر امروز بدون منزوی به خوبی معنا نمی شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور بر مزار حسین منزوی گفت: شعر امروز بدون منزوی به خوبی معنا نمی شود.

پنجشنبه 25 مرداد 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزای فارس، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز با استقبال استاندار زنجان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان وارد زنجان شد.
صالحی به منظور تجدید میثاق با آرمان های انقلاب و شهدا در مزار شهدای زنجان حاضر و با نثار فاتحه ای یاد و خاطره شهدا را گرامیداشت.

سید عباس صالحی پس از نثار فاتحه بر سر مزار شاعر نامی زنجان حسین منزوی اظهار کرد: توفیقی است برای بنده که در شهر شور و شعور حسینی و شهر شعر هستم.

وی ادامه داد: زنجان را با توصیفات مختلفی می توان معرفی کرد، این شهر را می توان از دریچه های مختلف دید و یکی از این دریچه ها شعر است.

به گفته صالحی، مرحوم منزوی در شعر معاصر و قالب های شعر، جایگاه ویژه داشته و دارد، اگرچه عمر آن مرحوم کوتاه بود، شبیه سهراب در نقاشی، در آسمان ایران درخشید و ماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه غزل ایران با منزوی مسیر خاص خود را یافت، افزود: تغزل ایرانی سابقه تاریخی در شعر ما دارد.

به گفته وی، غزل یکی از گونه های خاص شاعرانگی ایرانی است و این شاعرانگی با منزوی، قالب های جدید، مضمون های جدید و نگاه های تازه پیدا کرد.

صالحی خاطرنشان کرد: زندگی مرحوم منزوی چه در زنجان، چه زمانی که در تهران بود و رفت و آمدهایی به شهرستان ها داشتند در اثرگذاری بر کانون های شعری و از طریق شعرهایی که سروده بود حلقه های جدی اتصال ادبیات معاصر است و بدون منزوی شعر معاصر را نمی توان تعریف کرد.
شرکت در جلسه شورای فرهنگ عمومی، دیدار با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، شرکت در نشست اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه زنجان، ایجرود، طارم و ماهنشان و دیدار با هنرمند آشیقی زنجانی از دیگر برنامه های کاری امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط