loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اثر داستانی برای نوجوانان از آنچه که در کودتای 28مرداد گذشت

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : جواد افهمی

«ملاقات در جنگل بلوط» اثر داستانی جواد افهمی در قالب مجموعه «روزهای انقلاب» است که توسط سوره مهر منتشر شده است. این اثر همزمان با فرا رسیدن سالروز کودتای بیست و هشتم مرداد به علاقه مندان کتاب معرفی می شود.

یکشنبه 28 مرداد 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، «ملاقات در جنگل بلوط» مستند داستانی جواد افهمی برای نوجوانان است که به حوادث کودتای 28 مرداد و سرنگونی دولت مصدق پرداخته شده است. این اثر به حوادثی پیش از وقایع 28 مرداد و رویدادهای منتهی به کودتا اشاره شده است .

افهمی درباره نگارش و مستند بودن این اثر اظهار داشته است: مستند بودن این داستان نه تنها لطمه ای به رمان بودن آن نزده بلکه اتفاقا باعث قوام و استحکام آن شده است.

وی ادامه داد: علی رغم مستند بودن این داستان مایه های قدرتمندی از رمان در آن وجود دارد به طوریکه وقتی اثر به اتمام رسید، دیدم این داستان یک رمان واقعی است و حتی رمانی تر از آن چیزی است که گاهی با این عنوان نوشته می شود.


این نویسنده همچنین درباره سختی های نوشتن برای گروه سنی کودک و نوجوان گفته است: از همان ابتدا می دانسته که نوشتن برای کودکان و نوجوانان سخت است اما در نهایت این کار را پذیرفته است.

در قسمتی از کتاب اینگونه آمده است:شاه،همون ابتدای غائله، قافیه رو که تنگ دید، فلنگ رو بست و رفت بغداد. سفیر آمریکا در بغداد وقتی به دیدارش رفت، اونو بدجوری افسرده و پریشان احوال دید. سعی کرد بهش دلداری بده گفت نگران نباشه؛اون به زودی به تاج و تختش برمی گرده و...


لازم به ذکر است که در صفحات پایانی کتاب قید شده است که افهمی برای نگارش کتاب از منابعی چون: کتاب کودتای 28مرداد، اثرعبدالله شهبازی و خواب آشفته نفت، محمد علی موحد و...بهره برده است.

گفتنی است چاپ اول کتاب در شمارگان 2500نسخه در سال 94توسط سوره مهر منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط