loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خود تحریمی به چاپ دوم رسید

کتاب خود تحریمی جستاری در مفهوم، ابعاد و پیامدهای خسارت بار FATF منتشر شد.

شنبه 3 شهریور 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ کتاب «خودتحریمی» که در 200 صفحه سامان یافته است مشتمل بر 20 مقاله در تبیین ابعاد FATF، اهداف امریکا از هدایت ایران به سوی آن، نقد اظهارات مسئولین دولت در حمایت از FATF، تبعات حقوقی و امنیتی پذیرش این قرارداد برای کشور است.

FATF یعنی تحریم محور مقاومت و شلیک به امنیت ملی. امروز ایران پس تجربه خسارت بار برجام هسته ای در آستانه برجام مالی، کاپیتولاسیون اقتصادی و خسارت محضی دیگر قرار دارد. این کتاب می کوشد هر چند کوتاه و مختصر زاویه ای از خسارت ها و پیامدهای این سند ننگین را به همه میهن دوستان و استکبار ستیزان و آزاده خواهان معرفی نماید.

از ابتدای انقلاب اسلامی در کنار مکتب فکری اصیل اسلام ناب که نماد و رهبر آن امام خمینی «ره» بود، خط فکری دیگری وجود داشت که در عین اعلام پایبندی به اصول انقلاب، دارای فاصله های جدی با مکتب و ممشای امام راحل بود. امام خمینی «ره» که انقلاب را بر اساس اسلام حداکثری و مشی انقلابی بنا نهاده بود و با متحجران و متجددان فاصله ای روشن داشت، همواره از قاعدین و نشستگان و خستگان از قیام و مجاهدت در راه رسیدن به آرمان های ناب اسلامی و شیعی گله مند بود. نمود این گله مندی و دردمندی در پیام جام زهر و منشور روحانیت به خوبی دیده می شود. جریانی همواره از ایستادگی، مجاهدت و مقاومت کناره گرفته و راه پیشرفت را در عبور از «انقلابی بودن» تعریف می کردند.

ترجمه عینی این خط فکری، و نتیجه عملی آن هضم شدن در هضمه سیری ناپذیر دنیای مدرن و قدرت های استکباری بود. پذیرش ولایت طاغوت و آقایی حکومت های ظلم و جور یعنی امریکا و غرب، ثمره عملی تبعیت از این جریان بود.

در مقابل امام راحل امریکا را «شیطان بزرگ» می نامید و بنابر تعالیم دینی هر گونه خضوع و تبعیت از شیطان را خروج از دایره ولایت الهی می شمرد. پس به حکم اسلام و قرآن در برابر حکومت طاغوت و ولایت شیطان ایستاد و لحظه ای با امریکا که مصداق شیطان انسی بود کنار نیامد و سازش نکرد. اما خط فکری دیگر که امریکا را «کد خدا» ی دهکده جهانی می دانست می کوشید با استفاده از تعبیر «جامعه جهانی» برای چند کشور مستکبر و مستعمِر خود را همواره همراه و همگام و تابع اصول و استانداردهای آن ها معرفی کند. تا با کسب رضایت ایشان زمینه پیشرفت های مادی و بهره مندی تنعمات دنیوی را فراهم آورد. غافل از اینکه وَلَن تَرْضَیٰ عَنکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَیٰ حَتَّیٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ قُلْ إِنَّ هُدَی اللَّهِ هُوَ الْهُدَیٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِی جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ مَا لَکَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِیٍّ وَلَا نَصِیرٍ (بقره/120)؛ غافل از اینکه قرآن می گوید دنیای استکبار به کمتر از محو کامل هویت دینی شما راضی نیست و این پیشروی هیچ حدیقفی ندارد. عقب نشینی و کرنش و خضوع در برابر جبهه استکبار تنها موجب جری شدن و پر توقع تر شدن آن ها می شود.

این تفکر انحرافی با روی کار آمدن دولت یازدهم با شعار اعتدال جان تازه ای گرفت و کوشید هر چه بیشتر ایران اسلامی و انقلابی را زیر سلطه طاغوتیان قرار دهد. «برجام» نمادی از تواضع و کرنش و تسلیم در برابر استکبار بود و سخن از برجام های 2 و 3 و 4 یعنی اعلام حرکت به سمت پذیرش تامّ و تمام قواعد جامعه جهانی؛ بخوانید: شیطان، طاغوت، آمریکا.

اما این جریان به برجام هسته ای راضی نشد و برجام های دیگری نیز به ارمغان آورد. برجام فرهنگی یا سند ننگین و انحرافی 2030، و اکنون سند تحریم مقاومت یعنی FATF. امروز ایران در برابر برجام مالی، کاپیتولاسیون اقتصادی و خسارت محضی دیگر قرار دارد. این کتاب می کوشد هر چند کوتاه و مختصر زاویه ای از خسارت ها و پیامدهای این سند ننگین را به همه میهن دوستان و استکبار ستیزان و آزاده خواهان معرفی نماید.

کتاب خود تحریمی جستاری در مفهوم، ابعاد و پیامدهای خسارت بار FATF ، در 232 صفحه با قیمت پشت جلد 12 هزار تومان توسط دفتر مطالعات گفتمان انقلاب اسلامی با همکاری انتشارات شهید کاظمی روانه باز شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط