loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زنبق هایی که با خواندن نوجوانان شکفته شد

کتاب داستانی ((آنجا که زنبق ها می شکفند)) نوشته ورا وبیل کلیور ، با ترجمه پروین جلوه نژاد توسط انتشارات سوره مهر به علاقه مندان نوجوان معرفی می شود.

یکشنبه 11 شهریور 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، کتاب «آنجا که زنبق ها می شکفند» که در پانزده بخش کوتاه و پیوسته نوشته شده، جزو صد اثر بر تر ادبیات کودک و نوجوان در قرن بیستم است، نویسندگان این کتاب برای اثر بخشی بیشتر این داستان با رفتن به مکانی که قرار است فضای داستان در آن شکل بگیرد، سعی کرده اند تا با رصد دقیق مکان ها تصویری ملموس و دست یافتی را برای مخاطب ایجاد کنند.

ماجرای کتاب، داستان بلوغ و گذار به دوران بزر گسالی است تا قهرمان داستان برای همیشه با بهشت کودکی اش خداحافظی کند. طنزی که در زوایای پنهان خود با رویاهای کودکانه درهم آمیخته می شود و به دلیل جذابیت هایی که برای این گروه سنی دارد، سبب ارتباط گیری بیشتر با آنان می شود.

پیشتر مترجم کتاب (پروین جلوه نژاد) درباره این اثر گفته بود: نویسندگان، زن و شوهری هستند که برای نگارش دقیق کتاب و پیاده کردن آنچه در ذهن داشتند به کارولینای شمالی، سفر کردند. آن ها حتی برای آشنایی بیشتر با نحوه زندگی خانواده ها، مدتی را در آن جا زندگی کرده اند. راز موفقیت کتاب در سفر نویسندگان آن است. اگر این سفر نبود مسلماً کتاب موفقی نمی­ شد. زمانی که اولین بار نسخه اصلی کتاب را مطالعه کردم کتاب بسیار جالبی به نظرم رسید و احساس کردم که برای مخاطبان ایرانی نیز جذاب است و برای تمام گروه های سنی مفید است، زیرا مسائل داستان را از دید روانکاوی و روان شناسی مورد بررسی قرار می دهد که مطالعه آن برای هر انسانی مفید به نظر می رسد، بالاخص برای جامعه ما که بحث های روانکاوی و روان شناسی جدید بسیار مورد اقبال عموم قرار می گیرد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط