loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگارش اثری متفاوت از نویسنده «دختر شینا»

انتشارات مرتبط : سوره مهر

بهناز ضرابی زاده با بیان اینکه این اثر متفاوت تر از «دختر شینا» و «گلستان یازدهم» است، گفت: کتاب را بسیار دوست دارم سه سال با آن زیسته ام و برای نوشتن این کتاب به خوزستان سفر کردم.

یکشنبه 11 شهریور 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری فارس، بهناز ضرابی زاده نویسنده کتاب های دفاع مقدس در گفت وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره تازه ترین اثر خود اظهار داشت: در حال تدوین مراحل پایان خاطرات همسر شهید سردار امیر بهمن باقری هستم.

وی در ادامه با بیان اینکه از سال 1395 مصاحبه هایی را با نسرین باقرزاده همسر سردار باقری انجام داده ام و در حال حاضر خاطره نگاری ها تمام شده، گفت: فکر می کنم تنها بخش های کوچکی از بازنویسی باقی مانده که در حال اتمام است.

ضرابی زاده این اثر را سفارشی ندانست اما توضیح داد: این اثر تنها خاطرات همسر سردار باقری است، روایتی که از کودکی در خرمشهر آغاز شده و به مبارزات سیاسی انقلاب و به مرور انقلاب و حوادث جنگ اشاره دارد. در این اثر به ماجرای آتش سوزی سینما رکس آبادان هم اشاره شده است.

این نویسنده با تاکید بر اینکه سردار باقری پسر عمومی خانم باقرزاده هستند اما نمی دانم چرا فامیلی متفاوتی دارند، ابراز داشت: ایشان علاقه خاصی به خانم باقرزاده داشته که منجر به ازدواج می شود. این اثر دارای داستانی درام است. یکی از آثاری است که بسیار آن را دوست دارم و سه سالی می شود که با آن زندگی می کنم.

به گفته نویسنده کتاب «گلستان یازدهم» این خاطرات حوادث بسیار و بی شماری را در دل خود دارد و به نوعی تاریخ جنگ است. خاطرات همسر سردار، از سال تولدشان یعنی سال 1343 آغاز شده و از آن تاریخ داستان روایت می شود. روایت خاطرات تا پایان جنگ ادامه دارد، اما خاطرات ایشان تا سال 91 را در اختیار دارم.

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد تمام خاطرات پس از جنگ ه بیان شود حجم کتاب زیاد خواهد شد توضیح داد: ترجیح بر این است ابتدا بخش نخست منتشر شود و در صورت اقبال عمومی جلد دوم کتاب نیز نوشته شود چرا که ایشان خاطرات جذابی از پس از جنگ دارند.

ضرابی زاده نامی را برای کتاب عنوان نکرد ولی افزود: هنوز با ناشری برای سپردن کتاب صحبتی نکرده ام اما باید بگویم اثری متفاوت از «دختر شینا» و «گلستان یازدهم» شده است چون بانوی راوی خرمشهری است و من از همدان خارج شده ام و وارد خوزستان شدم، مدتی را برای شناخت اقلیم، آنجا ساکن شدم و حتی سفرهای بسیاری نیز داشته ام.

وی در پایان گفت: این کتاب را بسیار دوست دارم، سه سال با آن زندگی کرده ام و امیدوارم مورد توجه مخاطبان نیز قرار گیرد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط