loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات یک فرمانده گروهان در کتاب «پی دبلیو»

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : شهاب احمدپور

کتاب «پی دبلیو» خاطرات شمس الله شمسینی غیاثوند از جنگ و اسارت در عراق منتشر شد.

چهارشنبه 14 شهریور 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، کتاب «پی دبلیو» روایت بخشی از زندگی شمس الله شمسینی غیاثوند است که پاسدار بود و در عملیات کربلای 2 با گروهان تحت امرش به قلب دشمن نفوذ کرد و اهداف مورد نظر را به تسخیر درآورد، اما به دلیل عدم توانایی در پیشروی یگان های پشتیبان به محاصرۀ دشمن بعثی درآمد و اسیر شد.

شهاب احمد پور نویسنده کتاب، حوادث مربوط به دوران حضور این رزمنده در جبهه های جنگ و شرکت در عملیات ها را ذکر نموده و فضای حاکم بر جبهه را از زبان وی به تصویر کشیده است. آنگاه به نحوه اسارت او اشاره کرده و جو حاکم بر اردوگاه های عراق در طول دوران اسارت را از زبان او توصیف کرده است.

روحیه عبادی و صبر اسرای ایرانی در اردوگاه های عراق، خواندن دعا و زیارت نامه، خواندن نمازهای شبانه و اعمال شکنجه های جسمی و روحی بر اسرای ایرانی از مهم ترین خاطرات این رزمنده ایرانی است که در این کتاب به آنها اشاره شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: منتظر بودند ببینند من در بازجویی چه می گویم. وقتی به من رسیدند، ماموری که فارسی حرف می زد پرسید: «از کدوم لشکر هستین؟»

گفتم: «لشکر قدس»

پرسید: «چنتا تیپ دارین؟»

گفتم: «پنج تا.»

به هم نگاه کردند و با تعجب پرسیدند: «پنج تا تیپ؟»

گفتم: «آره.»

دوباره پرسید: «هر تیپ چنتا گردان داره؟»

گفتم: «هر تیپ پنج تا گردان داره که هرکدوم از اون گردان ها پونصد نفر نیرو داره.»

آن ها که از تعجب نمی دانستند چه باید بگویند، کمی به عراقی های پشت سرشان نگاه کردند و گفتند: «داری دروغ می گی!»

گفتم: «حالا می خواین باور کنین، نمی خواین هم باور نکنین!»

همه را دروغ گفتم. نیروی گردان ها به دویست و پنجاه نفر هم نمی رسید و تیپ هم در واقع با ارفاق به چهار گردان رسیده بود، اما می خواستم توی دلشان وحشت بیفتد!»

گفتنی است انتشارات سوره مهر کتاب «پی دبلیو» را در 321 صفحه، قطع رقعی و با قیمت 24 هزار تومان منتشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط