loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

استقبال ۳۰ هزارنفری از یک کتاب تازه منتشرشده؛ «یادت باشد»؛ یک عاشقانه آرام در دل هیاهوهای زندگی است

انتشارات مرتبط : شهید کاظمی

نویسندگان مرتبط : محمدرسول ملاحسنی

کتاب «یادت باشد»، داستان زندگی شهید حمید سیاهکالی مرادی، اولین شهید مدافع حرم، در کمتر از شش ماه به چاپ سیزدهم رسید. به گفته نویسنده این اثر، تاکنون ۳۰هزار نفر مخاطب این کتاب بوده اند.

پنجشنبه 22 شهریور 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری تسنیم، «یادت باشد» یک عاشقانه آرام در دل هیاهوهای زندگی است که با زبانی ساده و شیرین به قلم رسول ملاحسنی روایت شده و انتشارات شهید کاظمی در اسفند سال گذشته آن را روانه بازار کتاب کرده است. چاپ نخست کتاب در روز رونمایی آن به اتمام رسید و در طول یک هفته، کتاب به چاپ سوم رسید. به گفته نویسنده؛ این اثر در حال حاضر به چاپ سیزدهم رسیده و 30 هزار نفر آن را مطالعه کرده اند.

رهبر معظم انقلاب چندی پیش در دیدار خبرگان به این کتاب اشاره کرده و فرموده اند: یک کتابی تازه خوانده ام که خیلی برای من جالب بود. دختر و پسر جوان ــ زن و شوهر ــ متولّدین دهه ی 70، می نشینند برای اینکه در جشن عروسی شان گناه انجام نگیرد، نذر می کنند سه روز روزه بگیرند! ب نظر من این را باید ثبت کرد در تاریخ که یک دختر و پسر جوانی برای اینکه در جشن عروسی شان ناخواسته خلاف شرع و گناهی انجام نگیرد، به خدای متعال متوسّل می شوند، سه روز روزه می گیرند. پسر عازم دفاع از حریم حضرت زینب (سلام الله علیها) می شود؛ گریه ی ناخواسته ی این دختر، دل او را می لرزاند؛ به این دختر ــ به خانمش ــ می گوید که «گریه ی تو دل من را لرزاند، امّا ایمان من را نمی لرزانَد"»! و آن خانم می گوید که «من مانع رفتن تو نمی شوم، من نمی خواهم از آن زنهایی باشم که در روز قیامت پیش فاطمه زهرا سرافکنده باشم»!

ببینید، اینها مال قضایای صد سال پیش و دویست سال پیش نیست، مال سال 94 و 95 و مال همین سالها است، مال همین روزهای در پیش [روی] ما است؛ امروز این است. در نسل جوانِ ما یک چنین عناصری حضور دارند، یک چنین حقیقت های درخشانی در آنها حضور دارد و وجود دارد؛ اینها را باید یادداشت کرد، اینها را باید دید، اینها را باید فهمید. فقط هم این [یک نمونه] نیست که بگویید «آقا! به یک گل بهار نمی شود»؛ نه، بحث یک گل نیست؛ زیاد هستند از این قبیل. این دو ــ زن و شوهری که عرض کردم ــ هر دو دانشجو بودند که البتّه آن پسر هم بعد می رود شهید می شود؛ جزو شهدای گران قدر دفاع از حریم حضرت زینب (سلام الله علیها) است، وضعیّت این جوری است.

در متن پشت جلد کتاب «یادت باشد» این گونه آمده است: سر سفره که نشست گفت: «آخرین صبحونه رو با من نمی خوری؟!»؛ با بغض گفتم: «چرا این طور میگی؟ مگه اولین باره میری مأموریت؟!»؛ گفت: «کاش می شـد صداتو ضبط می کردم با خودم می بردم که دلم کمتر تنگت بشه». گفتم: «قرار گذاشتیم هر کجا که تونستی زنگ بزنی، من هر روز منتظر تماست می مونم منو بی خبر نذار».

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط