loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «سیاست، شبکه ­ های اجتماعی و آینده پیش ­رو» منتشر شد

کتاب «سیاست، شبکه ­ های اجتماعی و آینده پیش­ رو» تألیف هادی ابراهیمی نویسنده و تحلیل­گر مسائل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی کشور منتشر شد.

دوشنبه 26 شهریور 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب «سیاست، شبکه ­ های اجتماعی و آینده پیش ­رو» تألیف دکتر هادی ابراهیمی نویسنده و تحلیل­گر مسائل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی کشور در ۲۰۲ صفحه منتشر شد.

ابراهیمی که استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه است با برشمردن مؤلفه­ های دولت دینی در کشور آن را منبعث از جمهوریت و اسلامیت دانسته که بسیاری از پیشینه­ های فرهنگی و قانونی آن از اسلام و دستگاه فقاهت سرچشمه می ­گیرد.

مؤلف کتاب با توجه به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه: من اگر امروز رهبر انقلاب نبودم؛ رئیس فضای مجازی کشور می ­ شدم به مؤلفه ­های سیاست دینی پرداخته و از آنجا به بررسی شبکه­ های اجتماعی و فضای مجازی کشور که حاصل یک سال و نیم کار پژوهشی و تحقیقاتی ایشان است اشاره کرده است.

این کتاب تلاش کرده است؛ به بررسی انواع شبکه ­ های اجتماعی و اینترنتی اعم از فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین، گوگل ­ پلاس و شبکه های اجتماعی تلگرام بپردازد. مجموعه کتاب از سه بخش که هرکدام دارای چندین فصل می ­باشد تشکیل شده است. در این کتاب سعی شده محیط اینترنتی و نظریه ­های مربوط به آن اعم از نظریه بیولوژیکی، سازه ­گرایی اجتماعی، نظریه ­ های رفتاری و شناختی، نظریه کنترل اجتماعی و نظریه روان­کاوی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

از سوی دیگر در بخش دیگر این کتاب علاوه بر اینکه بر تأثیرات مثبت شبکه ­ های اجتماعی و مجازی و دستاوردهای آن اشاره شده است، به ارزیابی تأثیرات اجتماعی فضای مجازی در نارضایتی ­ های خانوادگی، بحران هویت و اختلال در شکل ­گیری، تعارض ارزش ­ ها، گسترش ارتباطات نامتعارف بین جوانان، انواع آسیب ­ شناسی اینترنتی، فضای مجازی و شبکه ­ های اجتماعی پرداخته است. در بخشی از فصل دوم کتاب، مؤلف به شکسته شدن مرز بین فضای حقیقی و فضای مجازی، مقوله امنیت ملی، اهداف دشمن در فضای مجازی، تحلیل گفتمان شبکه ­ های اجتماعی، اهمیت پیام ­ رسان­های اجتماعی و پیام ­رسان­های داخلی و ابعاد اطلاعاتی و امنیتی آن اشاره شده است. اما مهمترین بخش این کتاب با درنظرگرفتن دغدغه ­ های مقام معظم رهبری در ضرورت شناخت فضای مجازی با در نظر گرفتن فرصت ­ها و تهدیدات آن است.

مؤلف کتاب به اهمیت فضای مجازی به عنوان فرصتی مناسب برای ترویج مفاهیم دینی، اهمیت تشکیل شورای عالی فضای مجازی و مأموریت و اهداف این شورا اشاره کرده است.

ابراهیمی در این کتاب ارزشمند به معرفی شبکه ملی اطلاعات، اهمیت، الزامات و مدل شبکه ملی اطلاعات و اصول نظارت بر آن پرداخته است. وی تلاش کرده راهکارها و پیشنهاداتی برای ساماندهی فضای مجازی کشور ارائه دهد. گفتنی است هادی ابراهیمی از نویسندگان متعهد کشور تحلیل­گر سیاسی و اجتماعی است که ­آثار و مقالات زیادی از خود در بخش­های مختلف به جای گذاشته است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط