loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«سفید بود سفید تنها بود» اثر مصطفی رحماندوست منتشر شد

تازه ترین اثر مصطفی رحماندوست با تصویرگری مریم حسنی تحت عنوان «سفید بود سفید تنها بود» از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

دوشنبه 2 مهر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری فارس، مصطفی رحماندوست شاعر خاطره ها و یادهای کودکان و نوجوانان سه نسل از ایران است. بسیاری از پدران و مادرانی که این روزها شعرها و داستان های او را برای فرزندانشان زمزمه می کنند، خود خاطرات شیرین و بلند بالایی با او و آثارش دارند.

رحماندوست را می توان یکی از با اندیشه ترین شاعران کودک و نوجوان ایرانی به شمار آورد. شاعری که در پس شعرهایش، دنیایی از فکر و فلسفه برای مخاطبش نهفته است و گاه حتی این اندیشه ها لحن و اندیشه کودکانه روایت را پشت سر می گذارند و با مخاطب بزرگسال نیز دست به دست می دهند و برای او حرف و کلامی تازه به همراه می آورند. شعر رحماندوست در قالب اثر هنری گاه بلند ترین اندیشه های انسانی را برای مخاطبان کودک قابل هضم و چشیدنی می کند و گاه نیز کودکانه ترین حس های زنگار رفته کودکی را برای مخاطبان بزرگسال خود زنده کرده و حس و حالی بدیع و بکر را برایشان به ارمغان می آورد و شاید به همین بهانه بی راه نباشد تا او را شاعر یادها و خاطره های دور و نزدیک خود بدانیم.

رحماندوست در کتار تازه خود با عنوان «سفید بود سفید تنها بود» نیز بار دیگر به این خصلت اندیشه ورز خود بازگشته است.

او در این کتاب داستانی بدون مکان و زمان روایت کرده است که ماجرایی است از زندگی و زیست یک مفهوم. این مفهوم در نگاه او یک رنگ است که زیستی عجیب برای خود متصور می بیند. او به دنبال شکفتن پیله تنهایی است و در نهایت تنهایی حس می کند که برای رها شدن از تنهایی و آشنایی با رنگ های تازه باید تن به جدا کردن بخش هایی از وجود خود دهد. نویسنده در این اثر به این نکته توجه کرده که گوهرهای رنگارنگ موجود در وجود هر انسانی در صورتی که از سوی او باور شود، شعله ور شده و خود را به ظهور می رساند. در واقع رهایی از پیله موجود و حرکت به سمت ممکنی که گاه آرزوی انسانی است تنها با رها شدن از خود و دل سپردن به خودی دیگر مقدور خواهد بود که هر دوی آنها یک موضوع هستند؛ اما گذر از یکی به دیگری کاری است سخت که به سادگی ممکن نیست.

این کتاب همچنین با تصویرگری و گرافیک مریم حسنی همراه است که در آن تلاش شده تا از رنگ هویتی انسانی خلق شود. حسنی در کنار خود به رنگ هویتی انسانی بخشیده است و تجسم انسانی داده؛ که این اتفاق حسی انگیزی عمیقی برای مخاطب خود به همراه دارد.

انتشارات کتاب نیستان «سفید بود سفید تنها بود» را با قیمت ۲۹۰۰۰ تومان روانه بازار کتاب کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط