loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روایتی از روزهای دفاع مقدس در «معرکه عشق و خون»؛ محمدرضا بایرامی مهمان ویژه «ترنم قلم»

نویسندگان مرتبط : محمدرضا بایرامی | مریم بصیری

شصت و ششمین نشست «ترنم قلم»، همراه با جلسه نقد و بررسی کتاب «معرکه ذی عشق و خون» نوشته مریم بصیری در فرهنگسرای گلستان برگزار می شود.

دوشنبه 2 مهر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری فارس، شصت و ششمین نشست «ترنم قلم»، همراه با جلسه نقد و بررسی کتاب «معرکه ی عشق و خون» نوشته مریم بصیری در فرهنگسرای گلستان برگزار می شود.

در این نشست که با حضور نویسنده کتاب، مریم بصیری و منتقدین مریم برادران و محمدرضا گودرزی برگزار می شود، این رمان معرفی و بررسی شده و علاقه مندان می توانند سوالات خود را پیرامون این کتاب از نویسنده و منتقدین بپرسند. هم چنین محمدرضا بایرامی نویسنده نام آشنای کشور، مهمان ویژه این جلسه خواهد بود و با موضوع ادبیات دفاع مقدس، صحبت خواهد کرد.
مجموعه داستان کوتاه «معرکه عشق و خون»، روایتی متفاوت از روزهای دفاع مقدس و جنگ ایران و عراق است. این مجموعه مشتمل بر نُه داستان کوتاه است که به ادبیات مقاومت و پایداری می پردازد و داستان های آن همگی در ارتباط با موضوع انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم است. علاوه بر اینکه داستان های کتاب به ادبیات مقاومت اشاره می کند، شخصیت های کتاب نیز در زندگی شخصی، اجتماعی و خانوادگی خود این ادبیات را تجربه و با چالش های موجود مقابله می کنند.
مریم بصیری متولد 1348 و کارشناس ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده سوره است. از سوابق کاری وی می توان به سرپرست گروه نمایشی “آیاتای” از ۱۳۸۵ تاکنون، عضو تحریریه و دبیر سرویس بخش هنر و ادب ماهنامه سراسری “پیام زن” ، مدیر مسئول و مدیر آموزش آموزشگاه سینمایی “آفتاب مهر”، چاپ بیش از ۴۰۰ مقاله، نقد و گزارش مطبوعاتی در نشریات سراسری، تدریس در دانشگاه و ... اشاره نمود.
این مجموعه داستان توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است که با استقبال بسیار خوب مخاطبان همراه بود. اکنون و به مناسبت هفته دفاع مقدس، این کتاب در نشست ترنم قلم، مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.
نشست نقد و بررسی مجموعه داستان «معرکه عشق و خون» روز سه شنبه 3 مهر ماه ساعت 17 در فرهنگسرای گستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان برگزار می شود. حضور علاقه مندان در این برنامه برای عموم آزاد است. نشست های «ترنم قلم»، مجموعه جلسه های نقد و بررسی کتاب است که به همت فرهنگسرای گلستان برگزار می شود و تاکنون بسیاری از نویسندگان نام آشنای کشور همراه با کتاب های خود در این نشست ها حضور پیدا کرده اند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط