loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«در جست و جوی شعر» منتشر می شود

مصطفی علی پور از چاپ و انتشار کتاب «در جست و جوی شعر» خبر داد.

پنجشنبه 12 مهر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، مصطفی علی پور درباره این کتاب توضیح داد: کتاب "در جست و جوی شعر" درباره ذات و ماهیت شعر و مقوله نقد است. این کتاب تعلیمی، مناسب مطالعه شاعران و دانشجویان زبان فارسی است و می تواند منبع مطالعاتی و پژوهشی شعری محسوب شود.

او با بیان این که "در جست و جوی شعر" حاوی مقالات نقد کتاب شاعرانی است که طی بیست سال اخیر منتشر شده اند، تصریح کرد: سهراب سپهری، سیاوش کسرایی، محمدعلی سپانلو و بیژن نجدی از جمله این شاعران هستند که درباره آثار آن ها نقد نوشتم. برخی از مقاله ها در نشریات مختلف مانند "الفبا"، "سیمرغ" و "مجله شعر" انتشار یافتند و تعدادی از مقالات نیز برای نخستین بار در این کتاب منتشر خواهند شد.

علی پور با این توضیح که در کتاب "در جست و جوی شعر" به حاشیه نرفتم و به زبان ساده به ارزش آثار شاعران پرداختم، افزود: چند مقاله مستقل درباره مقوله نقد در تاریخ ادبیات فارسی، تعریف ماهیت شعر و مصاحبه هایی که درباره شعر داشتم و در نشریات منتشر شده از بخش های دیگر این کتاب به شمار می آید.

به گفته او، کتاب "در جست و جوی شعر" توسط انتشارات سوره مهر منتشر خواهدشد.

گفتنی است کارگاه شعر مصطفی علی پور سه شنبه ها در حوزه هنری برگزار می شود. کتاب "هفت بند بویه " این شاعر در هفدهمین دوره معرفی کتاب سال 1378 برگزیده و تقدیر شد. علی پور در کنار نوشتن شعر، کارهای پژوهشی و تحقیقی نیز انجام می دهد. "از گلوی کوچک رود" ، "باران انگورهای سوخته"، "در پیراهن اردیبهشت" و "در چهارراه بهار نارنج" از جمله آثار او محسوب می شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط