loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صادق کرمیار با «مستوری» به سراغ شهید زین الدین رفت

انتشارات مرتبط : کتاب جمکران

نویسندگان مرتبط : صادق کرمیار

رمان «مستوری» تازه ترین اثر صادق کرمیار با موضوع دفاع مقدس از سوی انتشارات جمکران منتشر شد.

یکشنبه 15 مهر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری تسنیم، «مستوری» تازه ترین رمان صادق کرمیار از سوی نشر جمکران منتشر وورانه بازار نشر شد، خالق نامیرا در اثر جدید خود به سراغ جنگ و جهاد رفته است. یک سو دفاع مقدس و یک سو جنگ اقتصادی.

قهرمان اصلی داستان، سیامک خسروی، جوانی است که پدرش او را به مدیریت یک شرکت معروف واردکننده آنزیم مرغ منصوب کرده است. روزگار خوش و خرم سیامک اما با اتفاقات ویران­ کننده پی درپی در حال فروریختن است. سپیده، نامزد او اتفاقی صاحب عکسی که به دنبال یافتن آن هستند را شناسایی می کنند. سید مهدی زین الدین، فرمانده لشکر 27! سید مهدی زین­ الدین متولد 1338 در قم، از فرماندهان نام ­ آشنا و کاربلد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به همراه برادرش مجید، مسئولیت­ های بسیاری را در دوران انقلاب و دفاع مقدس به دوش کشیدند. مهدی زین ­ الدین فعالیت ­های انقلابی خود را از دوران پیش از انقلاب و مبارزه مستقیم زیر نظر آیت­ الله مدنی شروع کرد.

ماجراهای این رمان دائم بین گذشته و حال، بین دوران صلح و جنگ، بین پاک دستی و اختلاس در نوسان است. سیامک که جوان است و بی ­تجربه و خام، درگیر و دار این کشمکش های درونی و بیرونی، به دنبال یافتن حقیقت، خودش را به آب و آتش می زند، بلکه بتواند از آن خلاصی بیابد.

در بخشی از این رمان می خوانیم:

«بعد به اتاق آفتاب گیر رو به حیاط وارد شدیم که دو قاب عکس بزرگ از تابلو نقاشی مهدی و مجید زین­ الدین در دو گوشه اتاق با پشتی­ های ترکمن و قالی یک تکه قم نشان می­ داد، همین­جا اتاق پذیرایی از مهمانانی است که به خاطر برادران شهید زین ­الدین به این خانه وارد می ­ شوند.

پیدا بود که این خانه همیشه منتظر مهمانان ناخوانده بود که به محض ورود، مادر و خواهر برادران شهید، مثل کسانی که منتظر ما بوده ­­اند، وارد شدند و آنقدر گرم و راحت احوال­پرسی کردند که احساس کردم، مدت­هاست در این خانه رفت و آمد دارم. سیامک دوزانو نشسته و به عکس مهدی زین ­الدین زل زده و من آنقدر احساس راحتی می­ کردم که در پهن کردن سفره متقال گلدار کمک می ­ کنم و ظرف­ها را می ­چینم. زهرا گفت: شما زحمت نکشید. راحت باشید.

این­جوری راحت ­ ترم.

دیگر اصرار نکرد و کم ­کم بلند شدم و از جلوی در قابلمه غذا را گرفتم و وسط سفره گذاشتم. راست راستی آبگوشت درست کرده بودند. در قابلمه را که برداشتم، عطرش اتاق را پر کرد. از گرسنگی دل­ضعفه گرفتم. عطر آبگوشت با پونه و دنبه تازه و فلفل ­ دلمه­ ای، سیامک را هم پای سفره نشاند.

در این فاصله زین الدین نمازش را خواند و با بقیه آمدند دور سفره نشستند. هیچ ­کدام نپرسیدند، شما کی هستید؟ از کجا آمده اید؟ برای چه آمده­ اید؟ فقط تعارف می کردند که بیشتر بخوریم و رودربایستی نکنیم. بعد از خوراک میگو که در هتل فجر اهواز خوردم، بهترین آبگوشت عمرم را هم در خانه زین­ الدین خوردم.»

رمان «مستوری» در 372 صفحه و مبلغ 24000 تومان از کتاب­فروشی ­ های معتبر و همچنین سایت نشر جمکران قابل تهیه است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط