loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

داستان هایی از یک نوجوان آبادانی

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : سید سعید موسوی

«عکس پشه ای» عنوان کتابی است از سید سعید موسوی برای کودکان و نوجوانان، که «سوره مهر» این اثر را به علاقه مندان کتاب معرفی می کند.

پنجشنبه 19 مهر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، این مجموعه داستان های کودکانه باموضوعات مختلف است که برای شخصیتی به نام «سعیدو نوجوان آبادنی» دردوران کودکی اتفاق می افتد ، در واقع برای سعید و بعضی تجربیات به وجود می آید که کم کم او نسبت به محیطش آشنایی پیدا می کند. این کتاب از6 داستان مختلف با عناوین «عکس پشه ای»، «در راه مدرسه»، «کیف»، «درخت»، «باغچه» تشکیل شده است.

موسوی درباره این اثر اظهار داشت: این کتاب داستان های کوتاهی است که مضمون داستان در جنوب کشور جنب رودخانه کارون برای یک نوجوان اتفاق می افتد.

وی درباره عنوان داستان نیز گفت: جایی در داستان آمده که (سعیدو) قرار بود برای ثبت نام در مدرسه عکس بگیرد که در بین راه پشه ای بر روی بینی او می نشیند٬ سعیدو که برای رفتن به مدرسه علاقه مند نبوده٬ عکس العملی انجام نداد تا پشه او را نیش زده و از این طریق عکاس از او عکس نگیرد و مدرسه رفتنش نیز به فراموشی سپرده شود و ...

این نویسنده کودک همچنین از قابلیت تبدیل شدن این کتاب به انیمیشن سخن گفته٬ در این باره افزود: داستان هایی در این کتاب وجود دارد مثل داستانی درباره حمله دزدان دریایی که قابلیت انیمیشن شدن را نیز دارد.

موسوی همچنین به نقاط قوت داستان اشاره کرده گفت: در داستان سعی شده مضامین اخلاقی به صورت غیر مستقیم برای کودکان مطرح شود٬ همچنین محافظت از طبیعت نیز از نقاط قابل اعتنا کتاب می باشد.

در قسمتی از کتاب اینگونه آمده است:

(کشتی بزرگی که کنار بازار ماهی فروش ها درون گِل فرورفته بود، مدت ها آنجا بود و مردم درباره اش زیاد حرف می زدند. هرکس چیزی می گفت. یکی می گفت: «این کشتی مال دزدان دریایی است.»

یکی دیگر می گفت: «کشتی تجارتی است. از داخلش تشت های طلا بیرون آورده اند!»

بعضی ها می گفتند کشتی انگلیسی هاست که در زمان جنگ ایران و انگلیس اینجا غرق شده. هرکس چیزی می گفت.

وقتی آب رودخانه کارون بالا می آمد، تقریباً تمام کشتی به جز دکل هایش زیر آب می رفت. وقتی آب رودخانه پایین می آمد، قسمت زیادی از بدنه آن و پنجره هایش که روی آن ها را جلبک سبز و زرد پوشانده بود، دیده می شد. از دور می شد ماهی های کوچک را دید که از پنجره هایش داخل می شدند و به درون آن می رفتند. سعیدو دوست داشت هرچه زودتر شنا یاد بگیرد تا خودش را به کشتی برساند...)

کتاب «عکس پشه ای» ‍در ۶۵صفحه و با قیمت 4600 توسط انتشارات سوره مهر به چاپ دوم رسیده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط