loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«آتش به اختیار» بایرامی چاپ دومی شد

انتشارات مرتبط : کتاب نیستان

نویسندگان مرتبط : محمدرضا بایرامی

انتشارات کتاب نیستان چاپ دوم رمان «آتش به اختیار» محمدرضا بایرامی را منتشر کرد.

پنجشنبه 19 مهر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری تسنیم، انتشارات کتاب نیستان چاپ دوم رمان «آتش به اختیار» محمدرضا بایرامی را روانه بازار نشر کرد. این کتاب پیش از این برگزیده جایزه ادبی هفت اقلیم شده است.

محمدرضا بایرامی درباره این کتاب گفته است: «نگارش رمان «آتش به اختیار» را سال 68 و بعد از پایان جنگ شروع کردم و بخش هایی از آن همان سال 68 نوشته شد. این رمان بعد از آتش بس نوشته شده است؛ زمانی که من سرباز بودم و به پشت جبهه بازگشتم. بخش هایی از آن توی همان سال ها در نشریات منتشر شد، بعد نگارشش متوقف شد. در سال های اخیر، روی نگارش آن کار کردم تا چاپ شود. در واقع، آن چه را که نوشته بودم، بازنویسی کردم و بقیه را ادامه دادم.»

بایرامی نخستین بار «آتش به اختیار» را سال 90 منتشر کرد، آتش به اختیار» روایت عده ای سرباز است که بعد از یک عملیات سنگین راه خود را گم کرده اند و در پی نجات خود و پیدا کردن راه هستند، اما هرگز راهی پیدا نمی شود. تشنگی یکی یکی آنها را از پا می اندازد و خط محاصره دشمن ـ عراق ـ آنها را تهدید می کند. داستان از ذهن سربازی روایت می شود که نویسنده ای است ناکام و یک وقتی خیلی دوست داشته است که خاطرات با شکوه و قدیمی اجدادش را بنویسد، شکوهی که دیگر هیچ نشانی در آن باقی نمانده است. در هم آمیختگی گذشته و حال و عدم رعایت زمان خطی و نگاه کاملاً متفاوت به پدیده ای به نام جنگ تحمیلی، از ویژگی های این اثر است.

ماجراهای «آتش به اختیار» در روزهای پایانی جنگ و دشت های گرم جنوب کشور رخ داده اند. در واقع این اثر، در برگیرنده بخشی دیگر از صحنه های خاطرات بایرامی است که قسمتی از آن ها را در کتاب «هفت روز آخر» نوشته است.

انتشارات نیستان چاپ دوم «آتش به اختیار» بایرامی را در 266 صفحه به قیمت 17 هزار تومان منتشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط