loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چاپ دوم این «سه شنبه های دوست داشتنی»

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : محمدرضا سرشار

کتاب «سه شنبه های دوست داشتنی» شامل 23 داستان کوتاه به انتخاب «محمدرضا سرشار» است که به تازگی به چاپ دوم رسیده است.

یکشنبه 22 مهر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، این مجموعه به داستان های عارفانه، عاشقانه، دفاع مقدسی و اجتماعی شاگردان سرشار اختصاص دارد که سر کلاس درس ارائه شده است و با انتخاب این نویسنده در قالب «سه شنبه های دوست داشتنی» منتشر شده است.

این کتاب از 23 داستان کوتاه تشکیل شده و در ابتدای هر داستان بیوگرافی کوتاهی از هر نویسنده درج شده است.

«ماکسیما»، «دخترعموها» ، «مهمان» ، «قرعه» ، «بازی»، «مرد»، «نور سبز شمع»، «طعمه»، «جنس دوم»، «کابوس»، «بهشت»، «راز صندوقچه» ، «قطعه نو»، «حکم»، «هیاهوی خاموش»، «آنجل»، «بوی باران»، «اعتراف»، «شبانه»، «حریم خلوت»، «حضوری از جنس عشق» و «وقتی انتظارش را نداری» عناوین داستان های این کتاب است.

اقدس ارطایفه، سهیلا ازگلی، شیرین اسحاقی، مانیا کتایی احمدی، فاطمه جعفری، اشرف حاج سید جوادی، فرخنده حق شنو، مریم شریف رضویان، محبوبه یزدانی و مریم مقانی نویسندگان داستان های این کتاب هستند.

«سه شنبه های دوست داشتنی» صداهایی متفاوت ازنسلی نه چندان قدیمی است. نسلی که حالا قشر میانسال جامعه امروز را تشکیل می دهند و نگاهشان به همه جنبه های زندگی امروز، نگاهی است نشات گرفته از تجارب سالیان عمر. آن ها در این داستان ها، از روزگار امروز با همه پیچیدگی هایش در روابط میان آدم ها، و فراموشکاری هایش نسبت به بسیاری از ارزشهای گذشته حرف می زنند. بیشتر داستان ها، بر پایه گسیختگی روابط در نسل امروز، و یا معضلاتی بنا شده که گریبان نسل جوان را گرفته است. آن ها از روابط و رویاهای نسل جوان حرف می زنند، رویاهایی که گاه از منطق واقعیت به دورند و در عالم خیال واقع می شوند.

اکثر نویسنده های مجموعه در داستان هایشان می کوشند تا از ورای تیرگی های دنیای امروز به بیان حقیقت بپردازند و ارزش های فراموش شده را دوباره متبلور سازند. آنها اغلب برای رهایی شخصیت هایشان از گرفتاری ها، مذهب و ارزش های به جا مانده از دفاع مقدس را به عنوان راه رهایی معرفی می کنند. نگاه نویسنده های زن مجموعه، به سادگی از لحن زنانه آن ها و موضوع داستان هایشان پیداست.

اولین داستان به نام «دختر عموها» از اقدس ارطایفه است که داستان دختری را شامل می شود به نام روشنک که عمو و دخترعمویش از ایتالیا آمده اند. روشنک خیلی به دخترعمویش حسودی می کند؛ در حالی که آنها از دو دنیای متفاوت هستند؛ روشنک میانه خوبی با مذهب ندارد اما دخترعمویش فردی مذهبی است.

نبرد میان خیر و شر در بسیاری از داستان های این کتاب جاری است و برای آنها که دلشان می خواهد قصه هایی ساده و روان با موضوعاتی بنا شده بر ارزش های اخلاقی و دینی بخوانند، خواندن کتاب «سه شنبه های دوست داشتنی»، تجربه لذت بخشی خواهد بود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط