loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قصه های دریا به «سی کشتی، یک فرمانده» رسید

«سی کشتی، یک فرمانده» از مجموعه قصه های دریا است که به خاطرات ناخدا یکم عرشه فرید آگه دل اختصاص یافته و به تازگی توسط سوره مهر منتشر شده است.

یکشنبه 29 مهر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، در مقدمه کتاب اینگونه آمده است:( آگه دل با استعداد بی‏نظیری که در درس خواندن داشت و با وجود اینکه درسش خوب بود و در سال تحصیلی 1349ـ1350 دیپلمش را در رشتة ریاضی از دبیرستان خوارزمی گرفت، نتوانست همان سال وارد دانشگاه شود. آگه‏دل، سال بعد، با اینکه روحیه‏اش با نظامی‏گری سازگار نبود، به عشق دریا و ساختن کشتی، با رتبة سوم، وارد نیروی دریایی شد و همین امتیاز موجب شد که او برای گذراندن دورة فرماندهی و ناوبری چهار سال به انگلیس برود. اما او همچنان عاشقِ ساختن بود و عشق مهندسی کشتی‏سازی را در ذهنش می‏پروراند.

با آغاز جنگ عراق علیه ایران، آگه‏دل مأموریت‏های متعددی انجام داد؛ از جمله در گشت‏هوایی، فرماندهی سکوی نفتی، و عملیات اسکورت کاروان. از نظر او، مهم‏ترین عملیات اسکورت کاروان بود. او عقیده دارد که ما در جنگی ناخواسته وارد شده بودیم؛ جنگی که هدفش براندازی نظام بود. به همین دلیل، در صورت کمبود مایحتاج ضروری و ارزاق عمومی ملت، دولت و مملکت فلج می‏شد.

آگه‏دل همیشه می‏گوید حق پدری بر گردن متولدین دهة شصت دارد، زیرا یکی از بارهای کاروان‏هایی که او اسکوت می‏کرد شیرخشک‏ بود. کارش بسی بزرگ بود، اما می‏گوید: «خوشحالم که در این وادی سهم کوچکی دارم...)

مجموعه «قصه های دریا» خاطرات جمعی از فرماندهان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) در دوران دفاع مقدس برای نوجوانان است که به همت حوزه هنری کودک و نوجوان تولید و توسط سوره مهر به علاقه مندان معرفی می شود.

مجموعه قصه های دریا شامل: «تکاوران خرمشهر» خاطرات ناخدا یکم تکاورهوشنگ صمدی نوشته سید قاسم یاحسینی، «من یک کلاه‏ سبزم» خاطرات امیر دریادار دوم تکاور محمدحسین محیطی نوشته فاطمه بهبودی، «یک شهر، یک خانه» خاطرات دریادار دوم داریوش ضرغامی نوشته مریم حضرتی، «آتش و پرواز لاک پشتها»خاطرات ناخدا یکم عملیات هوایی میرمنصور سید قریشی به قلم حسین قربانزاده، «سبلان زنده است» خاطرات امیردریادار دوم عرشه عبدالله معنوی رودسری نوشته رضا قلی‏زاده‏ علیار، «درست یک پا روی زمین» خاطرات ناخدا یکم تکاور سلیمان محبوبی نوشته محمداسماعیل حاجی علیان، «خواهرم جوشن» روایتی از خاطرات دریاداردوم عرشه علی ‏اکبر اخگر نوشته مهدی زارع، «بویه‏ های روشن» خاطرات ناوسروان تکاور سیداحمد شمس ‏زاده علوی نوشته حسن احمدی، «باد سرخ» خاطرات امیر دریادار دوم عرشه ناصر سرنوشت نوشته هادی حکیمیان و «اقیانوس ‏ها چرخ می ‏زنند» خاطرات ناو سروان تکاورمهدی ارتیانی نوشته پری آخته است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط